نمایشگاه کتاب امسال خراسان رضوی از حالت متمرکز خارج شد

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال نمایشگاه کتاب استان از حالت متمرکز خارج شده و هر کتابفروشی به منزله یک نمایشگاه برای عرضه تازه‌های کتاب به وسعت یک استان خواهد بود.

جلیل سروری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته کتاب، کتابفروشیها یا برخی از مدارس فروش کتاب را برعهده می گیرند.

وی بیان کرد: سی ‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه  ۱۴امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود، که در همین ایام سامانه "خرید کتاب" نیز رونمایی شد و هر فرد از طریق این سامانه قادر خواهد بود از کتابفروشیهای شرکت کننده در طرح کتاب مورد نظر خود را خریداری کند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قرار است تسهیلات حمایتی دولت برای هفته کتاب برای همه ایرانیان در نظر گرفته شود، به نحوی که این تسهیلات به کد ملی افراد اختصاص یافته و از طریق درج کد ملی در سامانه، فرد می تواند کتاب مورد نظر خود را با بهره گیری از تسهیلات خریداری کند.

سروری اظهار داشت: سامانه جامع فروش کتاب مرحله آزمایشی خود را پشت سر گذاشته است و در هفته کتاب به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: طبق نشست با متولیان شهرداری مشهد مقرر شد، تسهیلات ویژه شهروندان مشهدی برای خرید کتاب در قالب لایحه ای به شورای شهر برده شود که پس از تصویب به کد ملی افراد اضافه شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه کتاب طرح کلی در طول سال خواهد بود و فقط به هفته کتاب اختصاص ندارد و مردم می توانند از تسهیلات حمایتی دولت در طول سال برای خرید کتاب بهره گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha