اندیشمندان بسیجی باید پرچم مطالبه گری را در دست داشته باشند

زاهدان- ایرنا- فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: صاحب نظران، اندیشمندان و متخصصان انقلابی و بسیجی باید پرچم مطالبه گری را در دست داشته باشند زیرا ممکن است این پرچم را افرادی بردارند که هدفشان رفع مشکلات مردم نیست و تنها هدفشان معارضه و مقابله با نظام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار احمد شفائی در دوازدهمین اجلاسیه سالانه مجمع بسیجیان سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "بسیج می‌تواند دستگاه‌های مسوول را هم در جهت دهی در هدف گذاری در عمل یاری دهد اظهارداشت: اندیشه ورزان و متخصصان انقلابی و بسیجی باید پرچم مطالبه گری را در دست داشته باشند و اگر به زمین بگذارند ممکن است این پرچم را افرادی بردارند که هدفشان رفع مشکلات مردم نیست و تنها هدفشان معارضه و مقابله با اسلام  و نظام اسلامی است، نباید بگذاریم این اتفاق رخ دهد.
وی بیان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "در حوزه های مختلف و جهت دهی در هدف گذاری و عمل دولت را یاری کنید و پرچم مطالبه گری را برافراشته داشته باشید"، باید با اهتمام جدی از این فرصت استثنایی که نصیب همه ما شده بتوانیم در جهت حل مسائل موجود به دولت کمک کنیم و به متولیان یاری برسانیم.
رئیس مجمع بسیجیان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: امروز شاهد برگزاری دوازدهمین اجلاس مجمع عالی بسیج در استان هستیم که مجموعه‌ای از نخبگان فکری، انقلابی، اندیشه‌ای و صاحبان فکر و اندیشه و مدیران گرد هم جمع شدند و این ظرفیتی است که در بسیج تعریف شده و در جای دیگر همچین قابلیتی نیست.
سلطانعلی میر افزود: این مجامع با هدف استفاده از فکر، اندیشه، ایده، طرح، مطالبه گری و کمک دستگاه های اجرایی و دولت مجموعه عظیم فکری و اعتقادی هستند و می‌تواند به عنوان رسالت و فلسفه اصلی این مجامع تعریف شود.
وی بیان کرد: در مجمع سالانه بسیجیان ۹۳ کارگروه شهرستانی تشکیل و به مسائل پرداختند، هفت گروه استانی مسائل و چالش ها را بررسی کردند.
رئیس مجمع بسیجیان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ اولویت مهم و اساسی در سطح شهرستان ها شناسایی شده و یک مجموعه بانک عظیمی از طرح ها، مشکلات و چالش ها و ارائه راهکارها بودیم که امروز شاهد ارائه برخی از این مسائل توسط گروه های هفت گانه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: هفت کارگروه اقتصاد و زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت سلامت و محیط و زیست، زنان و خانواده، آموزش تحقیقات و فناوری و کارگروه آموزش و تربیت در سطح استان تشکیل شده فعالیت‌های خود را مدت ها قبل شروع کردند.
میر افزود: از ۱۹۶ موضوع و مساله احراز شده ۲۴ اولویت در سطح شهرستان و ۱۴ اولویت در استان تشکیل شده است

وی با اشاره به کارگروه آموزش و تحقیقات و فناوری بیان کرد: فقدان ساز و کار نظام مند در جهت شناسایی و رتبه بندی برای بهره برداری از توانمندی نخبگان و فقدان یک توازن مطلوب علمی اقتصادی میان نیاز جامعه و بازار کار است.
رئیس مجمع بسیجیان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کارگروه بهداشت سلامت و محیط زیست ۲ چالش شناسایی شده که ضعف بینش و آگاهی مردم نسبت به علم پزشکی نوین و باورهای نادرست نسبت به درمان بیماری های مهم در بحث تالاسمی ماژور به عنوان یک چالش که از حوزه رسالت بهداشت و درمان و جامعه پزشکی خارج است و باید دستگاه های اجرایی کار کنند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha