استعدادیابی دانش‌آموزان در آموزش ترکیبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استعدادیابی دانش آموزان در آموزش ترکیبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: یادگیری مطالب در آموزش حضوری ۶۰ درصد بیشتر است، در این راستا در حوزه آموزش ترکیبی استعدادیابی دانش آموزان می‌تواند صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری امروز در مراسم رونمایی از راهنمای عمل آموزش ترکیبی دوره ابتدایی و متوسطه اظهار کرد: آموزش حضوری همواره در دستور کار قرار دارد، اما جان دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد و در صورت ابتلا به بیماری تا بدست آوردن سلامتی کامل دانش آموزان می توانند در شبکه شاد و سامانه رشد از آموزش حضوری بهره مند شوند.

وی افزود: مواجه جدی و قانونی با این موضوع آموزش ترکیبی داشتیم، در واقع این کار مواجه منطقی با زیست بوم است. آزمون ، سفر مجازی ، استعدیابی می تواند در حوزه یادگیری عمیق استفاده شود.

نوری ادامه داد: در این راستا همچنین مدرسه تلویزیونی ایران به عنوان مدرسه ای جذاب شبکه یادگیری را ایجاد کرده است که مورد استفاده دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: راهنمای آموزش ترکیبی برای معلمان هدفگذاری دارد و برنامه گذاری را تسریع می کند، همچنین بواسطه تفاوت فردی ارزشیابی گوناگونی ارائه می‌کند و برای دانش آموزان با علاقمندی خاص امکان آموزش فراهم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: محتوای بسیاری در کشور برای ارائه وجود دارد، دانش نامه ، موتور جستجو، پیام رسان‌ها با تمام امکانات که این قابلیت را دارند که یکپارچه شوند.در واقع به این قائل نیستیم که محتوا به دانش آموزان تزریق شود، بلکه دانش آموزان، معلمان و اولیا خودشان می‌توانند محتوا تولید کنند و محتوا باید ساده باشد. در واقع همه این موارد به عنوان یک سامانه یکپارچه باید به عنوان قاعده قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha