روند کاهش دما در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: روند کاهش کمینه‌های دما در استان تا چهار روز آینده ادامه خواهد داشت و در این مدت آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود و در بعداز ظهرها شاهد رشد ابر همراه با وزش باد به نسبت شدید خواهیم بود.

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان تا ۲ روز آینده به‌ صورت صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر با رشد ابرناکی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط استان شاهد غبار رقیق صبحگاهی خواهیم بود.

وی افزود: از روز شنبه به‌خصوص در مناطق شمال غربی استان یا افزایش ابر، در بعد ازظهر آسمان قسمتی تا ابری خواهد بود و در بعضی نقاط استان در ساعات بعد از ظهر وزش باد به نسبت شدید انتظار می‌رود.

نوروزی ادامه داد: در سه روز آینده کمینه دماها در سراسر اُستان روند کاهشی خواهد داشت و در ۲۴ ساعت گذشته شهرکرد و بلداجی با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان و دیروز بعد از ظهر لردگان با بیشینه ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: کمینه دماها در شبانه روز گذشته در ایستگاه‌های شهرکرد یک، بروجن ۲، کوهرنگ سه فارسان پنج، لردگان ۱۰ سامان سه، اردل ۱۲ و شلمزار چهار درجه سانتیگراد بود.

روند کاهش دما در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

وی یادآور شد: دمای هوای پنجشنبه شب در شهرکرد به منفی یک درجه خواهد رسید و تا 2 هفته آینده بارش موثری در استان وجود نخواهد داشت و بارش‌های موثر استان از اواخر آبان شروع خواهد شد و بارش‌های پاییزه امسال استان کمتر از میزان نرمال بلند مدت استان است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha