فرمانده سپاه یزد: ۹۰۷ گروه جهادی در محرومیت‌زدایی استان همکاری دارند

یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: تاکنون ۹۰۷ گروه جهادی مردمی متشکل از اقشار مختلف تشکیل شده که در راستای خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی، سالانه ماموریت خود را داوطلبانه در استان انجام می‌دهند.

سردار حسین زارع کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه‌های جهادی داوطلبانه برحسب نیاز در محرومیت‌زدایی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف همکاری دارند.

وی ادامه داد: حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف با روحیه جهادی و انقلابی با همکاری خوب مسئولان و دستگاه‌های مختلف جزو رسالت و برنامه محوری گروه‌های جهادی مردمی در استان یزد است .

فرمانده سپاه الغدیر در ادامه به برخی از اقدامات گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی اشاره کرد و یادآور شد: ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان در مناطق محروم جزو موارد مهمی است که شروع شده و با همکاری برخی دستگاه‌ها پیگیری می‌شود.

زارع کمالی بیان کرد: جهاد آبرسانی به ۵۸ روستای محروم استان از دیگر برنامه‌های مهم و محوری است که با همکاری برخی دستگاه‌های مسئول و بسیج سازندگی شروع شده و تا پایان سال در سطح استان به پایان می‌رسد.

فرمانده سپاه یزد: ۹۰۷ گروه جهادی در محرومیت‌زدایی استان همکاری دارند

به گفته وی، جلب مشارکت‌ مردم در چهار محور اصلی شامل حرکت‌های جهادی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال و محرومیت‌زدایی جزو دیگر برنامه‌هایی است که توسط سپاه و مجموعه بسیج سازندگی استان پیگیری و در این راستا تاکنون ۵۸۵ صندوق قرض‌الحسنه مردمی ایجاد که ۲۰۴ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار کرد: در بسیج سازندگی سه قرارگاه اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت‌زدایی و جهادی راه‌اندازی و در حال فعالیت هستند که در قالب قرارگاه سازندگی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال زایی و مردم‌یار راه‌اندازی و به ارائه خدمات می‌پردازند.

بسیج سازندگی در سال ۷۹ تشکیل و در سال ۸۶ به عنوان دستگاه اجرایی در بحث محرومیت و اقتصاد مقاومتی معرفی شد و استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲۰ هزار بسیجی است.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha