۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84926374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۲ زوج آستارایی با حمایت کمیته امداد راهی خانه بخت شدند

آستارا- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا گفت: ۶۲ زوج با حمایت و کمک این نهاد در سال‌جاری راهی خانه بخت شدند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

بهرام تسلی‌نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زوج‌ها جزو مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان آستارا بودند که از کمک‌های غیرنقدی مانند تامین بخشی از جهیزیه برخوردار شدند.

وی افزود: یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز از جمله لوازمی بود که در مجموع با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای این زوج‌ها خریداری و اهدا شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا بیان کرد: مجموع لوازم اهدایی به هر زوج حدود ۳۰۰ میلیون ریال بود که از محل منابع داخلی این نهاد و کمک‌های خیرین خریداری گردید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سن ازدواج در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آستارا به ۱۶ تا ۱۸ سال رسیده و آمار طلاق در بین آنها با توجه به راهنمایی‌ها و مشاوره‌های کارشناسان این نهاد بسیار کمتر از آمار این واقعه در شهرستان و نزدیک به صفر است.

تسلی‌نیا عنوان کرد: علت امر این است علاوه بر این کمک‌های مادی زوج‌ها از مشاوره‌های پیش ازدواج به طور رایگان برخوردار می‌شوند و پس از ازدواج زیر نظر کارشناسان کمیته امداد قرار دارند و از خدمات مشاوره‌ای برخوردار خواهند شد.

به گفته وی، ۱۳ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانوار در حال حاضر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان آستارا قرار دارند و از خدمات متنوع این نهاد از جمله دریافت مسمتری برخوردار هستند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha