بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- برگزاری دومین جشنواره زوجهای جوان یگانهای نیروی زمینی ارتش در مشهد، عقد تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینا تاجیکستان و انجام نود و پنجمین عمل پیوند قلب بر روی یک بیمار ۳۴ ساله در مشهد عناوین مهمترین اخبار کوتاه روز شنبه خراسان رضوی است.

مشهد- دومین جشنواره زوجهای جوان یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با حضور ۶۰ زوج به مدت سه روز به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی بی‌باک معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در این جشنواره گفت:هدف از اجرا وانجام این جشنواره آشنایی با کارکردهای فردی و اجتماعی خانواده، تکریم کارکنان مزدوج و توجه به امر ازدواج، آموزش‌های همسرداری و زندگی مشترک، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی و آشنا شدن با آسیب های فضای مجازی است.

مشهد- به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینا تاجیکستان به منظور گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه بوعلی سینا تاجیکستان روز چهارشنبه هفته گذشته منعقد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: ما در راستای تفاهمنامه همکاری میان دوشنبه و مشهد به دنبال اجرایی شدن توافقات صورت گرفته به‌ویژه در دوره های تخصصی و فوق تخصصی و همچنین پذیرش بیماران تاجیکستانی در مشهد هستیم.

دکتر محمد علی کیانی افزود: ما این آمادگی را داریم تا در حوزه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی همکاری‌های مشترکی با کشور تاجیکستان برقرار کنیم.

مشهد- رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نود و پنجمین عمل پیوند قلب بر روی یک بیمار ۳۴ ساله ساکن مشهد مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد عباسی افزود: قلب اهدایی این بیمار از جوانی ۳۰ ساله که به علت سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد و حیات دوباره‌ای به او بخشید و حال عمومی این بیمار رضایت بخش است و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه، دوران نقاهت را طی می‌کند.

مشهد- جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: ۲۰ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده های استان با یک نفر متوفی و ۱۱ مصدوم در ۲۴ ساعت گذشته رخ داده است.

سرهنگ محمد قانعی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک فقره از این سوانح فوتی با یک متوفی و ۱۱ فقره نیز جرحی بود که ۱۱ نفر در پی وقوع آنها مصدوم شدند و هشت فقره از این سوانح نیز خسارتی است.

تربت حیدریه - بزرگداشت سالروز شهادت شهید مدافع حرم غلامرضا سمائی در مسجد جامع تربت‌حیدریه برگزار شد.

فرمانده اسبق گروه توپخانه و موشکی ۶۱ محرم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در تربت حیدریه در این مراسم گفت: استقرار نظام جمهوری اسلامی حاصل خون شهداست و برای حفظ آرمان‌ها و حراست از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی کوتاه نخواهیم آمد.

سردار سرتیپ پاسدار زین‌العابدین احمدی افزود: از فردای استقرار نظام اسلامی، آمریکا در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در صدد بود تا به هر شکل ممکن به جمهوری اسلامی ضربه وارد کند اما هر بار طرح‌هایش با شکست مواجه شد و این ناکامی‌ها گواه فقدان شناخت از ملت ایران است.

مشهد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان گفت: دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی جایگاه ویژه ای دارد و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور در فروردین ماه سال جاری با جدیت و قوت تمام در این دفتر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، جواد خدایی روز شنبه و در مراسم تودیع مهدی سالیانی و معارفه محسن شریفی مسولان سابق و کنونی دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک  استانداری خراسان رضوی افزود: نظارت خوب دفتر فنی موجب ایجاد تحرک در سایر حوزه‌های مرتبط استانداری و دستگاه‌های اجرایی شده است.

وی ادامه داد: دفتر فنی، حوزه‌ای اصیل و غنی است و همین امر کمک کرده است تا جایگزین متخصصی از این مجموعه به عنوان سرپرست این دفتر انتخاب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha