۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف مدارس کانکسی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

زاهدان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای حذف مدارس کانکسی در این استان ۱۰۰ میلیارد تومان مورد نیار بود که این اعتبار هم‌اینک تامین شده است.

میثم لک زایی روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در آخرین برآورد و احصا اطلاعات مدارس کانکسی، ۲۰۲ کانکس مستقل و ۴۱۰ کلاس غیر مستقل کانکسی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: از محل منابع دولتی، اعتبار یادشده تأمین و ۴۰ درصد این مبلغ با مشارکت بنیاد برکت انجام خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در همه اقدامات و برنامه‌هایی که در حوزه ساخت و ساز و توسعه فضاهای آموزشی در حال انجام داریم؛ اولویت توزیع اعتبار از محل منابع دولتی و خیری در مناطق دارای سرانه فضای آموزشی کمتر و تراکم دانش آموزی بیشتر بوده و خواهد بود.

وی بیان کرد: با هدف افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان و جذب بازماندگان و تارکان تحصیل، توجه ویژه به توسعه فضاهای آموزشی در حاشیه شهرها شده بطوریکه بیشترین تعداد کلاس‌های درس در این حوزه بوده است.

لک زایی ضمن قدردانی از مجوعه های مختلف خیریه و انسانهای نوع دوست در مسیر تعلیم و تربیت فرزندان سیستان و بلوچستان افزود: بطور میانگین ۵۰ درصد کلاس‌های ساخته شده در سال‌های اخیر با مشارکت گسترده خیران نیک اندیش بوده است.

توزیع ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات کارگاه‌های هنرستانی در سیستان و بلوچستان

وی از توزیع ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات کارگاه‌های هنرستانی در سال تحصیلی جدید در شهرستان‌ها و مناطق تابعه سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین، توسعه آموزش های مهارت محور و مهارت آموزی در بین دانش آموزان است که هم اینک تحقق این مهم از مهمترین رویکردهای مجموعه نوسازی مدارس استان است.
وی افزود: در این راستا در کنار تجهیز کارگاه های هنرستانی موضوع توسعه فضاهای آموزشی مهارتی نیز با بهره گیری از منابع دولتی و مشارکت خیران گرانقدر نیز در دستور کار قرار دارد.
لک زایی ادامه داد: همچنین با توجه به نیاز، تامین و تجهیز کارگاه های هنرستانی استان در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha