فیلم/ ۲۰ هزار هکتار از اراضی سرپل‌ذهاب به سامانه گرمسیری وصل شده است

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه سامانه گرمسیری ۲۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان را پوشش می‌دهد، گفت: تاکنون ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان به این سامانه وصل شده و پیمانکاران در حال اتصال هفت هزار هکتار باقی مانده هستند. (فیلم از مصطفی آزادی)

«صدرالله بابلی» روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه گرمسیری یکی از برکات نظام اسلامی است که با دستور مستقیم مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد و امسال شاهد رونق کشاورزی در این شهرستان بودیم بطوریکه ۸۵ هزار تن گندم، ۱۰۴ هزار تن چغندر و ۱۲ هزار تن کشت ذرت داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از سهمیه اشتغال شهرستان که ۲ هزار و ۱۷ نفر بوده تاکنون ۵۶ درصد آن محقق شده است، افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در این منطقه سرپل ذهاب می تواند در بیشتر زمینه ها خصوصا کشاورزی به قطب منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه زمین لرزه ای به قدرت ۷.۳ دهم ریشتر در عمق پنج کیلومتری ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند که نسبت به بزرگی در کل ایران طی ۵۰ سال گذشته سابقه نداشت. در این زلزله ۱۰ شهرستان استان و یک هزار و ۹۳۰ روستا و جمعیتی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر (بیش از ۱۰۰ هزار خانوار) را درگیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha