دستگاه‌های اجرایی خراسان‌شمالی هشت هزار شغل ایجاد کردند 

بجنورد- ایرنا- مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری برای هشت هزار نفر شغل ایجاد کردند که ۵۰ درصد از رقم تعهدی است.

محمد اربابی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال دستگاه های اجرایی خراسان شمالی ۱۶ هزار و ۳۰۰ شغل را تعهد کردند که تاکنون ۵۰ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: اتاق اصناف، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) از دستگاه های برتر در زمینه ایجاد اشتغال در استان هستند.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درباره نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: تابستان امسال نرخ بیکاری در استان ۹.۲ ثبت شد که این رقم در کشور ۸.۹ گزارش شده است.

رتبه چهارم شاخص مشارکت اقتصادی 

وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی همواره از میانگین کشوری بالاتر است یادآور شد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان در تابستان امسال ۴۳.۶ درصد ثبت شد که این رقم در کشور ۴۱ درصد گزارش شد.  

وی عنوان کرد: خراسان شمالی رتبه چهارم مشارکت اقتصادی را در بین سایر استان های کشور دارد.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، به معنی نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار است.

اجرای ۱۱۰ طرح کسب و کار خانگی

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در مورد توسعه کسب و کار خانگی نیز گفت: یک هزار و ۸۸۵ مجوز کسب و کارخانگی در استان در ۶ ماهه نخست سالجاری صادر شد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۹۳ میلیارد ریال به ۱۱۰ طرح اشتغال خانگی استان تسهیلات بانکی پرداخت شد که برای ۵۴۵ نفر اشتغالزایی کرد.

اربابی خاطرنشان کرد: اشتغال خانگی و کسب و کار در منزل کمک چشمگیری در افزایش درآمد خانوار و نیز افزایش تولید داشته است.

خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha