سرانه فضای وزرشی کارگران خراسان رضوی نیم مترمربع است

مشهد- ایرنا- مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اینک سرانه فضای ورزشی کارگران استان، نیم مترمربع است و تا استاندارد آن به نسبت زمین در اختیار و تعداد کارگران، نیم مترمربع دیگر فاصله وجود دارد.

غلامرضا زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد فضاهای ورزشی مورد نیاز برای کارگران به بودجه و اعتبارات دولتی نیاز دارد که این مهم به حد نیاز در استان تامین نشده است.

وی با بیان این که نیازمند جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه فضاهای ورزشی کارگران هستیم ادامه داد: مجموعه ورزشی شماره ۲ کارگران در منطقه قاسم آباد مشهد با هزینه ۲ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی ساخته و بهره برداری شد.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اینک ۹ مجموعه ورزشی، فرهنگی، تفریحی ویژه کارگران با برخورداری از ۳۰ سالن در هشت شهرستان خراسان رضوی وجود دارد که شهرستان مشهد نسبت به ۶ شهرستان دیگر از وضعیت مناسب تری برخوردار است.

زارعی افزود: در بسیاری از شهرستانها فاقد مجموعه ورزشی – تفریحی ویژه کارگران هستیم از این رو تامین زمین از طریق اداره کل راه و شهرسازی و مشارکت بخش خصوصی را پیگیری می کنیم. 

وی به اقدامات شاخص فرهنگی ویژه کارگران در خراسان رضوی اشاره و اضافه کرد: در هفت ماهه نخست امسال هزار و ۵۱۸ نفر - ساعت آموزشهای مربوط به آسیبهای اجتماعی و سلامت روان به جامعه کارگری استان ارایه شده است.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال کانون "یاریگران کار و تولید" در ۱۲ واحد کارگری خراسان رضوی آموزشها و برنامه هایی را با محوریت اعتیاد برگزار کردند، همچنین در این مدت در راستای ارتقای فرهنگ کار و مهارت آموزی، ۷۵۰ نفر- ساعت نشست تخصصی در حوزه فرهنگی برای جامعه کارگری استان برگزار و ۱۴۲ خانه فرهنگ کار ایجاد شده است.

زارعی همچنین از آغاز ثبت نام شانزدهمین دوره از برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه کارگران در خراسان رضوی خبر داد و افزود: این دوره از مسابقات اواخر هفته آینده در مشهد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha