ایجاد شرکت سهامی خاص، تنها راه بهسازی چشمه آبگرم استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه بهسازی چشمه آبگرم این استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: ایجاد یک شرکت سهامی خاص با حضور تعدادی سرمایه‌گذار، تنها راه بهسازی این جاذبه باارزش است که درصدد انجام آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرم‌زاده روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان و دیدار با کارکنان این مرکز بیان کرد: برای بهسازی و ارتقای شرایط آبگرم در محدوده سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه به دنبال ایجاد یک گردهمایی سرمایه‌گذاری(کنسرسیوم) هستیم که تعدادی سرمایه‌گذار با ورودیِ نفری یک میلیارد تومان شرکت سهامی خاص تشکیل دهند و بهره‌برداری از این چشمه در نهایت به این شرکت واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌ها پرداخت می‌کند و ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت می‌شود.

آبگرم سمنان یکی از چشمه ‌های آبگرم دارای خاصیت درمانی در کشور است که در جنوب غربی شهر درجزین، شمال غربی روستای افتر شهرستان سرخه، ۲۱ کیلومتری شمال غرب سمنان و ۱۸ کیلومتری غرب مهدیشهر واقع است.
به گفته کارشناسان، چشمه‌ های بزرگ این منطقه که از گذشته دارای استخرهایی با عمق و ظرفیت کم است را مرادآب، گرآب، قلنج و آب سرد نام گذاری کرده اند و از نظر شیمیایی، آب این منطقه گوگردی است که علاوه بر خاصیت تفریحی برای درمان بعضی از بیماری های پوستی و رماتیسمی، همه ‌ساله در تابستان، اوایل بهار و پاییز مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد.

ایجاد شرکت سهامی خاص تنها راه بهسازی چشمه آبگرم استان سمنان است

رویکرد میراث فرهنگی استان سمنان تقویت تعامل با رسانه‌ها است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: رویکرد این اداره کل تقویت تعامل با رسانه‌ها به منظور معرفی بیش از پیش ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان سمنان است.

کرم‌زاده مدعی شد: اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با وجود کمبود نیرو، بر اساس شاخص‌های جمعیتی و میزان میراث فرهنگی در حوزه تولید اخبار و روابط عمومی رتبه اول کشور را کسب کرد و در حوزه درج اخبار در رسانه‌های مختلف نیز جزو سه استان برتر کشور است.

وی بیان کرد: افکار عمومی تحت تاثیر رسانه شکل می‌گیرد و باید به سوالات ذهنی مخاطبان به ویژه جوانان پاسخ سریع و دقیق داده شود، تا اقناع عمومی شکل بگیرد و از سویی، باید از نقطه نظرات مردم از طریق رسانه ها آگاه شد و از آنها بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: امروز جنگ رسانه‌ای یا در اصطلاح، «امپراتوری رسانه‌ای» حاکم است و استفاده از این اصطلاح بی‌دلیل نیست.

کرم‌زاده ابراز داشت: هزینه در رسانه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و لازم است مسئولان این حوزه بیش از پیش به آن بپردازند، زیرا اگر قدرت رسانه‌ای خود را افزایش ندهیم، رسانه‌های بیگانه با پیشدستی ذهن جوانان را مدیریت می‌کنند.

ایجاد شرکت سهامی خاص تنها راه بهسازی چشمه آبگرم استان سمنان است

وی اظهار داشت: در نوروز ۱۴۰۱، بیشترین اخبار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان در ایرنا سمنان منتشر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: استان سمنان در حوزه خدمات سفر، بر اساس ارزیابی‌های وزارت کشور رتبه اول را کسب کرد.

کرم‌زاده اظهار داشت: تعداد زیاد و پراکندگی بناهای تاریخی استان سمنان یکی از عوامل دیده نشدن آن است. به عبارتی، برخی استان‌‎ها که بناهای تاریخی معدودی دارند، با پرداختن به همان تعداد کم توانستند آنها را پررنگ و مطرح کنند، ولی در استان سمنان چون تعداد بناهای باارزش زیاد است، مغفول و کمرنگ می‌ماند.

پیچیدگی‌ها و سرنوشت نهایی کاروانسرای شاه عباسی سمنان، حصارکشی و آخرین تصمیمات در خصوص دژ تاریخی چرمنه سمنان، اهمیت و جاذبه‌های مغفول مانده در چشمه آبگرم، سرنوشت ثبت ملی شدن قلعه کوشمغان سمنان، تعیین تکلیف راه‌آهنی که از محوطه تپه حصار دامغان می‌گذرد، رسیدگی به جنگل ابر و پیگیری ثبت جهانی بسطام در شاهرود، دغدغه‌های ایجاد شده در تعامل با اوقاف و امور خیریه، رصد بیش از پیش حفاران غیرمجاز و تحقق ۱۰۹ درصدی تعهد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود که جزئیات آن به زودی منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha