۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84928607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق بیش از ۴۲۲ هزار مشترک کردستانی رایگان شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۴۲۲ هزار و ۲۰۹ قبض رایگان برق برای مشترکان کم مصرفی که از ۱۵ خرداد تا پایان شهریور امسال مصرفه بهینه داشتند، صادر شده است.  

به گزارش ایرنا، هیوا لهونیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین راستا، ۹ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان پاداش به مشترکان همکار که بهینه برق مصرف کرده بودند، پرداخت شد.

وی افزود: درچارچوب بخش نامه ابلاغی، مشترکانی مشمول پاداش صرفه جویی در مصرف برق می شوند که علاوه بر رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته، ملک مسکونی آنها دارای سکنه نیز باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: در مجموع ۷۳ درصد از کل مشترکان برق در استان، خوش مصرف و کم مصرف هستند و برابر با الگوی مصرف تعیین شده از انرژی برق استفاده می کنند.

لهونیان ادامه داد: بر اساس مصوبه وزارت نیرو، مشترکان بخش خانگی که تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش داده بودند، پنج برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت کردند.

وی ۸۴ درصد مشترکان استان را مربوط به بخش خانگی اعلام کرد و اظهار داشت: صرفه‌جویی این بخش تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق در استان به ویژه در زمان پیک مصرف برق در ایام تابستان خواهد داشت.

الگوی مصرف برق در ماه های گرم سال برابر با ۳۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های غیرگرم نیز برابر با  ۲۰۰ کیلووات ساعت است.

در حال حاضر بیش از ۷۱۲ هزار مشترک در استان کردستان از خدمات شرکت توزیع برق بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha