۲۵ هزار و ۶۳۵ فرصت شغلی امسال در کرمانشاه ایجاد شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تعهد اشتغال ۴۶ هزار و ۸۲ نفری استان در سال ۱۴۰۱ گفت: براساس این تعهد تاکنون ۲۵ هزار و ۶۳۵ یعنی ۵۶ درصد سند اشتغال؛ فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

«مختار احمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس سند اشتغال استان برای سال جاری؛ کاهش نرخ بیکاری ۲/۷ درصد با ایجاد اشتغال ۴۶ هزار و ۸۲ نفر هدف گذاری شده که تاکنون ۵۶ درصد آن با ایجاد فرصت شغلی برای ۲۵ هزار و ۶۳۵ نفر تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: به همین خاطر نرخ بیکاری استان از ۱۴ درصد سال گذشته به ۱۳/۶ درصد یعنی چهار دهم درصد کاهش یافته که پس از سالها از رتبه اول نرخ بیکاری در کشور به رتبه سوم بعد از استان های خوزستان و هرمزگان ارتقا یافته‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین به افزایش ۲ دهم درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان در سه ماهه دوم سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در سه ماهه دوم سال یعنی فصل تابستان از ۴۳ درصد به ۴۳/۲ رسیده است.

احمدی همچنین بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ جلسه کارگروه اشتغال با تصویب ۹۸ مصوب تشکیل شده که از این تعداد ۹۰ مصوب در استان اجرایی و هشت مصوب دیگر نیز در حال اجرا است.

هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان کرمانشاه مشغول به کار شدند

دبیر کارگروه اشتغال استان کرمانشاه در ادامه به جذب اعتبارات و تسهیلات اشتغال در استان در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و توضیح داد: در این مدت از اعتبارات ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان استان در بخش اشتغال مشاغل خانگی؛ ۳۰ میلیارد تومان آن معادل ۲۹ درصد در راستای اشتغال یک هزار نفر جذب شده است.

احمدی گفت: از ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بند "ب" تبصره ماده ۱۶ ویژه دستگاه های حمایتی( بهزیستی) در سال ۱۴۰۱  مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان معادل ۳۶ درصد برای اشتغال هزار و ۶۶۰ نفر پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: از اعتبارات ۹۲۵ میلیارد تومانی اشتغال بند ب تبصره ماده ۱۶ به کمیته امداد در سال جاری؛ ۳۳۳ میلیارد تومان معادل ۳۶ درصد برای اشتغال سه هزار و ۵۲۵ نفر جذب شده است.

احمدی در ادامه گفت: از مبلغ ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا بند الف تبصره ۱۸ حوزه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال ۱۴۰۰؛ تمام ۴۶ میلیارد تومان به صورت ۱۰۰ درصد با ایجاد اشتغال ۲۹۲ نفر جذب شده است.

پرداخت ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری با ایجاد ۱۱۵ فرصت شغلی از محل مانده اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از منابع صندوق توسعه ملی از دیگر تسهیلاتی است که مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی  استان کرمانشاه برای اشتغال برای سال جاری به آن اشاره کرد.

۲۴۵ نفر با ثبت نام در سامانه جستجوی کار صاحب شغل شدند

احمدی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه جستجوی کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری گفت: در ۶ ماه اول امسال ۹۲۵ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که ۲۴۵ نفر از آنها جذب واحدهای اقتصادی استان شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود به رتبه دوم کشوری این اداره کل به لحاظ میزان ضریب صحت سنجی نظارت بر اشتغال ایجاد شده در سامانه " رصد" و رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و رتبه اول کشور در طرح روایت جهاد - رقابت خدمت در ۶ ماهه نخست سال اشاره کرد.

به گزارش ایرنا؛ براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت. بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha