یک هفته مانده به برگزاری انتخابات، بایدن راهی ایالت ها می شود

تهران- ایرنا- درحالیکه تنها یک هفته تا برگزاری انتخابات میان دوره‌ای آمریکا باقی‌مانده و نظرسنجی‌ها حاکی از شکست حزب دموکرات است، جو بایدن از امروز سفر به چند ایالت را برای شرکت در کارزارهای انتخاباتی آغاز کرده‌ است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه "فایننشال تایمز"، در حالیکه نظرسنجی ها حاکی از شکست حزب دموکرات در انتخابات پیش روی ماه نوامبر است، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا یک هفته مانده به برگزاری رای گیری، مبارزات انتخاباتی حضوری را آغاز کرده است.

به نوشته این روزنامه، انتخابات میان دوره ای همواره در طول دوره های مختلف به نفع حزبی بوده که در کاخ سفید حضور نداشته است. با این وجود دموکرات ها در تابستان امیدوار بودند که خشم رای‌دهندگان به تصمیم دادگاه عالی برای سرنگونی قانون "رو در برابر وید" (حق سقط جنین قانونی)، شانس آن‌ها را برای پیروزی افزایش دهد.

اما نتایج جدید ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با توجه به تورم و رکود اقتصادی، جمهوری‌خواهان در مسیر بازپس‌گیری مجلس نمایندگان هستند و کنترل مجلس سنا با اختلاف جزئی همچنان در دست رقیب دموکرات باقی بماند.

از همین رو به نظر می رسد بایدن که شاهد کاهش مداوم محبوبیت خود در طول دو سال گذشته از ریاست جمهوریش است و تاکنون برای کارزارهای انتخابات میان دوره ای اقدامی نکرده بود، از امروز تا تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان و زمان برگزاری انتخابات) به تعدادی از ایالت‌ها سفر خواهد کرد تا آخرین تلاش هایش را برای قانع کردن رای دهندگان کرده باشد.

وی امروز سه شنبه به فلوریدا سفر کرده تا در کنار «چارلی کریست» نامزد دموکرات برای فرمانداری این ایالت، و «وال دمینگ» نامزد ‌مجلس سنا برای رای دهندگان عمدتا مسن این ایالت سخنرانی کند.

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این دو دموکرات در مقایسه با رقبای جمهوری خواه محبوبیت بسیار کمتری دارند. حال آنکه فلوریدا پیش از این ایالتی بود که اختلاف چندانی میان دو رقیب دیده نمی شد. اما در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای از جمهوری‌خواهان حمایت کرده است. بر اساس نظرسنجی های کنونی، کریست با ۱۲.۳ امتیاز از «ران دسانتس» فرماندار جمهوری خواه کنونی عقب و دمینگز هم ۸ امتیاز از «مارکو روبیو» رقیب خود فاصله دارد.

اما انتظار می‌رود بایدن با حضور در فلوریدا سعی دارد با توجه به مسن بودن جمعیت این ایالت از قانون کاهش تورم که شامل کاهش هزینه های دارو هم می شود استفاده کرده و رای دهندگان آن را تحت تاثیر قرار دهند. حال آنکه اگر جمهوری‌خواهان در قدرت باشند، مزایای امنیت اجتماعی و درمانی را برای آمریکایی‌های مسن‌تر قطع می کنند.

بایدن اواخر این هفته به نیومکزیکو سفر می کند. «میشل لوجان گریشام» فرماندار دموکرات این ایالات در تلاش برای پیروزی مجدد است. بایدن در این ایالت تلاش خواهد کرد با تاکید بر تلاش کاخ سفید برای لغو ۱۰ دلار بدهی دانشجویان برای میلیون ها آمریکایی، رای دهندگان جوان تر را جذب کند.

تحلیلگران غیرحزبی به اتفاق معتقد هستند که رای دهندگان در ایالت های کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا نقش تعیین کننده را در کنترل سنا دارند.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که بایدن آخر هفته سفری هم به پنسیلوانیا خواهد داشت تا در کنار باراک اوباما رئیس‌جمهوری اسبق به تقویت کارزار نامزد دموکرات این ایالت بپردازد.  

اوایل سال جاری، دموکرات‌ها از پیروزی «جان فترمن» نامزد دموکرات این ایالت در برابر رقیب جمهوری خواه اطمینان داشتند و نظرسنجی‌های تابستان حاکی از پیش روی دو رقمی وی در برابر مهمت از رقیب جمهوری خواه بود. اما اکنون نتایج نظرسنجی ها چیز دیگری نشان می دهد.  

با این حال، دموکرات‌ها در پنسیلوانیا همچنان امیدوارند که نامزدشان می تواند پیروز شود و این امر تا حدی به دلیل پیشتازی «جاش شاپیرو» نامزد دموکرات برای پست فرمانداری است که در حال حاضر از «داگ ماستریانو» جمهوری‌خواه پیشی گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha