طرح‌های زودبازده حاشیه شهر مشهد، ٤٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: ٤١٠ طرح زودبازده در حاشیه شهر مشهد در دست اجراست که این طرح‌ها از حدود ٤٨ درصد پیشرفت فیزیکی و ٣٧ درصد پیشرفت ریالی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، علی رضازاده روز سه شنبه در نشست خبری در خصوص طرح های زودبازده در محلات هدف بازآفرینی شهر مشهد افزود: مرداد ماه پارسال این طرح ها در شورای شهر مشهد مصوب شد که در این راستا نیازهای بومی مردم احصا شد و آذرماه پارسال طرح های اجرایی با ٤١٠ طرح با ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار در حاشیه شهر مصوب شد.

وی ادامه داد: ١٧٣ طرح از این تعداد با ١٩٥ میلیارد تومان اعتبار مربوط به طرح های روبنایی و ٢٣٧ طرح با ٤٢٦ میلیارد تومان اعتبار، زیرساختی است که این طرح ها در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: برای اجرای طرح های آسفالت معابر و پیاده‌رو سازی در این طرح، امسال برای نخستین بار در کشور توانستیم ٢ هزار تن قیر رایگان دریافت کنیم و ٢٨٠ هزار متر مربع آسفالت معابر در مشهد عملیاتی شد.

رضا زاده افزود: تلاش می شود با اجرای طرح های زودبازده سرانه ها در حاشیه شهر به استانداردها نزدیک شود.

وی در خصوص بهسازی و نوسازی بافت فرسوده نیز ادامه داد: بافتهای فرسوده مشهد شامل آبکوه، عامل، شهدا و وکیل آباد است که تلاش می شود تا سه سال آینده نوسازی بافتهای فرسوده شهدا و عامل به سرانجام برسد و وضعیت اجرای طرح نوسازی بافتهای آبکوه و وکیل آباد نیز طی این مدت به وضعیت مطلوب برسد.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: هم اکنون دفاتر تسهیلگری در ٣٥ محله مناطق حاشیه شهر و بافتهای فرسوده فعال است و تا پایان سال تعداد محلات دارای دفاتر تسهیلگری به ٥٨ محله می رسد.

رضازاده افزود:در موضوع ساماندهی کشف رود نیز طرح هایی تعریف شده است ولی این طرح در قالب مدیریت واحد اجرا می شود و بودجه مشخص دارد از این رو در طرح های زودبازده پیش بینی نشده است.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: امسال سه هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مشهد به اجرای طرح‌ها در حاشیه شهر اختصاص یافته که ٥٧ درصد از این مبلغ تا کنون تامین اعتبار شده است.

رضازاده افزود: ١١ منطقه شهری در مشهد درگیر موضوع سکونتگاه های غیررسمی است و حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر در این کلانشهر در سه هزار و ٨٩٤ هکتار بافت ناکارآمد شهری، حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی سکونت دارند.

طرح‌های زودبازده حاشیه شهر مشهد، ٤٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خراسان رضوی با ۷۳ شهر، ۶.۵ درصد از مساحت کل کشور را داراست که از این تعداد ۳۱ شهر با ۵۸ محله به مساحت ۹ هزار و ۲۰۲ هکتار هدف بازآفرینی در سال ۱۴۰۰ هستند.

۶۶ محله با مساحت سه هزار و ۸۹۴ هکتار سکونتگاههای غیررسمی، ۲ هزار و  ۲۹۲ هکتار بافت فرسوده و ۲۳۸ هکتار بافت تاریخی حوزه بازآفرینی شهر مشهد را شامل می شود.

در حال حاضر از مجموع ۳۱ شهر خراسان رضوی که دارای محلات بازآفرینی شهری هستند شهرهای مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، فریمان و طرقبه دارای برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری مصوب ستاد استانی بازآفرینی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha