۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84929633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقز پربارش‌ترین نقطه کردستان در شبانه روز گذشته بود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: گل تپه از توابع شهرستان سقز با ۸.۴ میلی متردر شبانه روز گذشته بیشترین بارش را در استان به نام خود ثبت کرد.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از آن بانه پنج میلی متر، سروآباد، مریوان و زرینه هر کدام چهار میلی متر، هزارکانیان و حاجی ممدان هرکدام سه میلی متر، بیجار، آویهنگ، نساره و کامیاران هرکدام ۲ میلی متر، سنندج، قاملو و بهارستان هرکدام یک میلی متر و مابقی نقاط استان کمتر از یک میلی متر بارندگی داشتد.

وی در ادامه به وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، برای بعدازظهر امروز سه شنبه امکان بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق غربی و شمالی استان وجود دارد که از نظر مقدار قابل توجه نیست.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: به دنبال آن از فردا چهارشنبه تا شنبه هفته آینده جو اغلب نقاط استان پایدار بوده و به غیر از افزایش موضعی ابر، در پاره ای نقاط مه رقیق و وزش باد در بعد از ظهرها پدیده دیگری نخواهیم داشت.

به گفته وی برای امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) با توجه به شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان تا حدودی کاهش خواهد یافت.

پناهی یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز تا اوایل هفته آینده، بتدریج میانگین دمای شبانه روزی پنج تا هفت درجه کاهش داشته (بخصوص در طول شب و اوایل صبح روزهای چهارشنبه تا شنبه هفته آینده) و هوای سطح منطقه سرد می شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha