۱۶ میلیارد تومان برای اصلاح ۷۰ ابنیه و پل آسیب‌دیده از سیل در قلعه‌گنج هزینه شد

جیرفت - ایرنا - رییس اداره راهداری قلعه‌گنج گفت: ۷۰ ابنیه و پل از ۱۶۷ مورد ابنیه واقع در راه‌های روستایی و بین‌شهری این شهرستان که به دلیل سیل سال گذشته دچار خسارت شده بود با قرارداد ۱۶ میلیارد تومان اصلاح و بهسازی شد.

محمدهادی بهبودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل سال گذشته در مجموع ۷۸ میلیارد تومان خسارت به راه های این منطقه وارد کرد.

وی با بیان اینکه ابنیه های بهسازی شده در قلعه گنج شامل هشت دستک، پل دو دهانه، باکس، رادیه پل و برید پل است اظهار داشت: ۷۰ ابنیه در مسیر قلعه گنج - کهنوج و قلعه گنج - رمشک اصلاح و بهسازی شده که بیشتر آنها در مسیر قلعه گنج - کهنوج بوده است و همچنین عملیات تعریض بخشی از مسیر و جاده قلعه گنج - کهنوج طی روزهای آینده آغاز می شود.

بهبودی اضافه کرد: یکی از دلایل وارد شدن خسارت به پل ها و ابنیه ها تغییر مسیر سیلاب است که برخی بدون کارشناسی در بالادست مسیر سیلاب را دستکاری می کنند و تغییر مسیر سیلاب موجب وارد شدن خسارت به پل ها می شود.

وی با بیان اینکه برای بهسازی راه روستای چاه المدین در بخش چاه دادخدا نیز مکاتباتی انجام شده است تصریح کرد: این مسیر هفت آب نما دارد که باید از محل اعتبارات استانی برای بهسازی آب نماها اعتبار تخصیص پیدا کند.

رییس اداره راهداری قلعه گنج اضافه کرد: از میزان ۷۸ میلیارد تومان خسارت وارده به ابنیه این شهرستان تاکنون حدود سه میلیارد تومان از طریق ستاد بحران جذب شده است.

وی در رابطه با راهکار این اداره برای محافظت از برخی از روستاهای قلعه گنج در مقابل سیلاب ها گفت: ۷۰ باکس بتنی در مسیر رودخانه های روستای چراغ آباد و مابقی در مسیر روستاهای چاه باغ - شمزان و بلبل آباد استفاده می شود.

بهبودی با بیان اینکه میزان درخواست و نیاز ما ۱۲۰ عدد باکس بتنی بود که تاکنون ۹۰ عدد آن ساخته شده و آماده بارگیری است افزود: اگر از این ۹۰ باکس مواردی باقی ماند در روستای شریک آباد از توابع بخش مرکزی جای گذاری و نصب می شود.

روستای چراغ آباد در ۶ کیلومتری قلعه گنج در حاشیه رودخانه سورگاه قرار دارد و در بارندگی ها این روستا زیر آب می رود. باکس های بتونی یا همان آبرو های زیرخاکی برای ساخت کانال های عبور آب و سیلاب و تونل تردد در سطح زیرین جاده ها و معابر استفاده می شود.

رادیه در مقوله ابنیه فنی راه و راه آهن  برای جلوگیری از آبشستگی طول پی از ابتدای ورودی تا انتهای خروجی آبروها و پلهای احداثی است. برید هم دیواره های کاهش دهنده سرعت آب در ورودی و خروجی پل برای جلوگیری از  نفوذ آب به زیر پی در ورودی و شسته شدن کف پلها در قسمت خروجی احداث می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha