جهاد دانشگاهی بخش مهمی از منابع علمی مراکز دانشگاهی را تامین کرده است

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: یکی از ماموریت های اصلی این نهاد تامین منابع علمی و دانشگاهی است و تاکنون بخش مهمی از منابع علمی مراکز دانشگاهی را تامین کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، جمال رحیمیان امروز (سه شنبه) در نشست خبری تشریح برنامه های هفته کتاب جهاد دانشگاهی در سخنانی با یادآوری آغاز هفته کتاب از ۲۱ آبان ماه افزود|: این هفته برای ما یک فرصت بسیار مناسب برای ارتباط بیشتر با جامعه انتشارات است.

وی  یکی از وظایف جهاد دانشگاهی را تامین نیازهای منابع درسی دانشگاهیان و همچنین چاپ کتاب هایی به غیر از منابع علمی دانست و تاکید کرد: ما باید پاسخگوی نیازهای جامعه جوان در حوزه نشر باشیم.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای جامعه باید به سمت کارهای جدید در حوزه کتاب حرکت کنیم و  انتشارات جهاد دانشگاهی باید در این زمینه اقدامات مناسبی داشته باشد.

جهاد دانشگاهی بخش مهمی از منابع علمی مراکز دانشگاهی را تامین کرده است

رحیمیان ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه نشر از کارنامه درخشانی برخوردار است ، این نهاد یکی از ماموریت های خود را تامین منابع علمی و دانشگاهی می داند و البته توانسته بخش مهمی از منابع علمی مراکز دانشگاهی را تامین کند و در مواقع ضروری اقدام به چاپ کتاب های مورد نیاز در کمترین زمان ممکن کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در ۳۱ مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی در کشور فعالیت های نشر و ترویجی انجام می شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در هفته کتاب چهار برنامه از جمله بیست و نهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی، بیستمین دوره جشنواره پایان نامه سال دانشجویی. ششمین دوره مسابقه ملی پایان نامه سه دقیقه ای و دومین دوره مسابقات کتاب سه دقیقه ای برگزار می شود از برنامه جهاد برای ارائه خدمات گسترده درزمینه نشر به نخبگان خبر داد.

در برگزاری بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی دچار موازی کاری شده ایم

رییس انتشارات جهاد دانشگاهی نیز در این نشست در سخنانی با تاکید براینکه در برگزاری بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی دچار موازی کاری شده ایم، افزود: به عنوان مثال جشنواره کتاب سال دانشگاهی را ۲۹ سال است که جهاد دانشگاهی برگزار می‌کند، اما برخی نهادها بدون هماهنگی این جشنواره‌ها را راه اندازی کرده اند.

حامد علی اکبرزاده با بیان اینکه دغدغه جهاد دانشگاهی این است که دانشجویان نخبه در حوزه نشر معرفی و مورد تقدیر شوند، افزود: هنگامی که به آثار فاخر توجه نشود فرصت را به کسانی می‌دهند که حرف یا اثر فاخر ندارند.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در ویژه برنامه‌های فرهنگی خود در حوزه نشر وظیفه خود را برای معرفی آثار فاخر انجام داده و کوتاهی از سازمان‌های متولی است که باید از این آثار حمایت می‌کردند.

رییس انتشارات جهاد دانشگاهی در ادامه به برنامه‌های هفته کتاب جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: اختتامیه مسابقه پایان نامه سه دقیقه ای ۱۶ و ۱۷ آبان جاری برگزار می شود، بیش از ۳۰۰ دانشجو در این مسابقه شرکت کردند که ۲۸ نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که مرحله نهایی با هشت شرکت کننده برگزار می‌شود.

اکبرزاده تصریح کرد: مسابقه کتاب سه دقیقه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز هفته آینده برگزار می‌شود که در مرحله نیمه نهایی سه گروه ۷ نفره شرکت می کنند و در نهایت ۶ نفر به مرحله نهایی راه یافته و در ادامه نیز نفرات اول تا سوم تقدیر می شوند.

وی به به برگزاری ۲۹ دوره این جشنواره در ادوار گذشته اشاره کرد و افزود:این جشنواره از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی است که فراخوان آن آذر ماه سال گذشته هم زمان با روز دانشجو اعلام شد و در نهایت ۶۱۲ اثر ارسال شده که در مجموع ۶ اثر برگزیده شده است و ۱۲ اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر می شود.

رییس انتشارات جهاد دانشگاهی درادامه همچنین تجلیل از اساتید خادم در حوزه کتاب را در این جشنواره را یکی دیگر از برنامه های هفته کتاب عنوان کرد.

اکبرزاده با بیان اینکه در مراسم اختتامیه این جشنواره از دو استاد برتر تجلیل می شود، تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی که از شخصیت علمی و فرهنگی و همچنین استاد مهدی محقق از اساتید برجسته ادبیات هستند در مراسم اختتامیه جشنواره که روز ۲۴ آبان برگزار می شود، مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی همچنین به برگزاری مرحله نیمه نهایی این جشنواره در ۱۶ آذر ماه امسال در پژوهشکده رویان اشاره کرد و گفت: در جشنواره پایان‌نامه سال نیز در حوزه بین الملل امسال با همکاری دانشگاه تهران و دانشکده مطالعات جهان پایان‌نامه‌هایی که به طور خاص در مورد ایران نوشته می‌شود را انتخاب کردیم و در نهایت در این حوزه ۴۳ پایان‌نامه بررسی شد که یک نفر از کشور چین برگزیده و معرفی می شود.

رییس انتشارات جهاد دانشگاهی یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب سازمان جهاد دانشگاهی را، برنامه «فصل سخن» عنوان کرد و افزود: این برنامه که بعد از هفته کتاب برگزار می شود ویژه نقد و بررسی کتاب‌های حوزه علوم انسانی است که همزمان در استان‌ها نیز اجرا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha