برخی جاده‌های شمالی خراسان رضوی مه آلود است

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی مه غلیظ صبح چهارشنبه برخی جاده های شمالی استان را در بر گرفته و دید افقی رانندگان در این مناطق کاهش یافته است.

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر مه غلیظ در جاده های مشهد-کلات در محدوده گردنه گوجگی و مشهد- سرخس در محدوده گردنه مزداوند سبب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

وی ادامه داد: در ساعات گذشته و طی بامداد امروزT بارش باران بزرگراه مشهد- چناران - قوچان و آزادراه مشهد-باغچه و برخی دیگر از جاده های استان را تحت تاثیر قرار داده بود که در حال حاضر بارش ها متوقف شده است اما پیش بینی می شود بارشها طی ۲۴ ساعت پیش رو به صورت متناوب ادامه داشته باشد.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از دیروز سه شنبه بر میزان و گستردگی سامانه ناپایدار بارشی افزوده شده است و طی امروز و فردا در نیمه شمالی استان بارشها شدت می گیرد و این وضعیت تا پایان هفته تداوم خواهد داشت از این رو لازم به ذکر است که شدت بارشها به گونه ای است که هواشناسی خراسان رضوی به واسطه بارش احتمالی تگرگ و متاثر شدن سامانه حمل و نقل جاده ای استان، هشدار نارنجی صادر کرده است.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha