۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84930282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فریاد استکبارستیزی دانش‌آموزان گناوه طنین انداز شد

گناوه - ایرنا - همزمان با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، دانش آموزان شهرستان گناوه در مدارس فریاد استکبارستیزی سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به دلیل تقارن ۱۳ آبان با روز جمعه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان گناوه با اجرای برنامه‌های مختلف نواخته شد.

در آیینی که به همین مناسبت با حضور مسئولان این شهرستان در دبیرستان دخترانه ۱۳ آبان برگزار شد، دانش آموزان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و دانش آموزان شهید در حرم مطهر شاهچراغ، با به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل تنفر و انزجار خود را از توطئه های استکبار جهانی علیه نظام و ملت ابراز داشتند.

امام جمعه گناوه در این آیین گفت: ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که هر کدام در دوره وقوع تأثیرگذاری ویژه خود را در به ثمررسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشته اند.

فریاد استکبارستیزی دانش‌آموزان گناوه طنین انداز شد

وی به اغتشاش های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: هدف دشمن  و معاندان از این تحرکات، ناامن کردن آرامش و امنیت کشور بویژه در مدارس و دانشگاه‌ها است.

رکنی حسینی ادامه داد: صف اعتراض و انتقاد با اغتشاش باید جدا شود و هیچکس مخالف نقد نیست اما باید حواسمان باشد به نفع دشمن بازی نکنیم.

وی با اشاره به اینکه شما دانش آموزان حق دارید نقد کنید اما با ادبیات مودبانه که در خور شانتان است  گفت: دانش آموزان بدانند امنیتی که در کشور ایران حاکم است مدیون خون شهدا است و اگر یک روز امنیتی نداشته باشید نمی‌توانید ادامه تحصیل دهید.

فریاد استکبارستیزی دانش‌آموزان گناوه طنین انداز شد

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه دشمن در این برهه دانش آموزان و دانشجویان را هدف خود قرار داده است، باید خیلی هوشیار و مراقب باشند که تحت تاثیر تبلیغات مسموم آنها بویژه در فضای مجازی قرار نگیرید.

امام جمعه گناوه گفت: در مقطع حساسی قرار داریم  و باید حواسمان جمع باشد و اگر هم نقد و اعتراضی است مسئولان می پذیرند اما بدین معنا نیست که با اغتشاش و خرابکاری، توهین به نوامیس مردم و مقدسات دینی همراه باشد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲۰ هزار دانش آموز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha