برقراری بیش از سه هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی مزاحمی در یک ماه اخیر با اورژانس ۱۱۵ مشهد

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مهر ماه امسال در مجموع، ۱۰۰ هزار و ۴۴۴ مورد تماس با اورژانس پیش بیمارستانی به دلایل مختلف صورت گرفته که از این تعداد سه هزار  و ۷۷۶ مورد نیز تماس های مزاحمی بوده است.

دکتر علی یزدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای کاهش این تعداد تماس مزاحمتی با اورژانس نیازمند برنامه ریزی فرهنگی هستیم زیرا در همین بازه زمانی ممکن است فردی به دلایل ضروری پشت خط بماند.

وی با بیان این که ۴۷ هزار و ۶۶۸ مورد نیز تماس‌های نامرتبط در مهر ماه ۱۴۰۱ با اورژانس پیش بیمارستانی گرفته شده است ادامه داد: از کل تعداد تماسهایی که با اورژانس ۱۱۵ برقرار شده ۳۱ هزار و ۶۹۵ مورد تماس‌ها منجر به ماموریت شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این ۲۰ هزار و ۶۴۸ مورد نیز تماس‌های مشاوره‌ای بودند که مخاطب مشاوره‌های لازم را برای بهبود حال بیمار توسط کارشناسان دریافت کرده است و نیاز به ارجاع به مراکز درمانی نبوده است.

یزدانی با بیان این که با استفاده از تمام ظرفیت اورژانس پیش بیمارستانی تلاش شده تا هر چه بهتر به بیماران خدمت رسانی شود افزود: شهر مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دلیل میزبانی خیل عظیم زائران هر ساله تعداد قابل توجهی ماموریت برای ارائه خدمات درمانی به زائران دارد تا مهمانان امام رضا(ع) در اسرع وقت خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۰ پایگاه عملیاتی شامل ۹۸ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha