سینما آوینی بوشهر برای تبدیل به پاتوق فرهنگی مناسب است

بوشهر - ایرنا - رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر گفت: با توجه به فضاها و سالن های سینمای شهید آوینی، ظرفیت این مرکز برای تبدیل به پاتوق فرهنگی و برگزاری نشست ها و گالری های هنری مناسب است.

حمیدرضا رضا قائد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: سینما شهیدآوینی بوشهر، دوره گذشته در اجاره موسسه فرهنگی و تبلیغاتی بوده است و در این مدت خسارت‌هایی دیده که برای احیا و کارآمدی کامل آن نیازمند تعمیر است.

وی افزود: سیستم سرمایشی، کفپوش، چراغ‌های سالن، پرده‌ها و سرویس های بهداشتی‌ این مرکز نیازمند تعمیر است که انجام آن بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

قائد اضافه کرد: با این حال اکران‌های عمومی از هفته آینده با انیمیشن "پسر دلفینی" در سالن سینما شهید آوینی آغاز می‌شود و پس از آن اکران فیلم‌های سینمایی بر اساس زمان‌بندی کشور در این سالن ادامه می‌یابد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر با بیان اینکه حدود یک و ماه و نیم از تحویل سینما شهید آوینی به انجمن سینما جوانان استان بوشهر می‌گذرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا تعمیرات این مرکز فرهنگی همزمان با اکران‌ها پیش برود و شاهد تعطیلی مجدد آن نباشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سینما شهید آوینی از محدود مراکز بخش جنوبی بندر بوشهر است و قابلیت تبدیل شدن به پاتوق فرهنگی را دارد، تلاش می‌شود بهای بلیت‌ها برای اکران‌های عمومی با برخی تخفیف‌ها لحاظ شود.

 قائد عنوان کرد: در طبقه بالای این سالن سینما یک سالن گالری وجود دارد که قابلیت برگزاری نشست‌های هنری و گالری‌های مختلف وجود دارد و باید این ظرفیت فعال شود تا از کارآمدی بیشتر این مرکز فرهنگی استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در سال‌های گذشته از نمایش‌های گروه هنر و تجربه محروم بود، افزود: فعال کردن این بخش با استفاده از ظرفیت سینما شهید آوینی دنبال می‌شود.

سینما بهمن به عنوان دیگر سینمای بندر بوشهر با ۵۰ سال سابقه فعالیت از تیر ماه گذشته و پس از حادثه متروپل آبادان برای ایمنی سنجی تعطیل شده و در زمان حاضر مرکز استان بوشهر فاقد سینمای دارای اکران عمومی فعال است.

گزارش شهریور ماه ایرنا درباره وضعیت فعالیت هنر هفتم در مرکز استان بوشهر را در اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha