باران و مه جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی، صبح امروز بیشتر جاده های اصلی، شریانی و فرعی استان تحت تاثیر مه غلیظ و بارش باران، لغزنده است.

جعفر شهامت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش باران علاوه بر راه های ارتباطی شهرستان مشهد، آزادراه مشهد- باغچه و بزرگراه باغچه - نیشابور و باغچه -تربت حیدریه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین بارش باران پائیزی، جاده سبزوار -بردسکن و جاده های سرخس و فریمان را نیز لغزنده کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مه غلیظ در بخش احمدآباد مشهد به ویژه آزاد راه مشهد - باغچه، بزرگراه باغچه - تربت حیدریه در محدوده رباط سفید، بزرگراه باغچه - نیشابور در محدوده گردنه شریف آباد و مسیر تربت حیدریه -شادمهر موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مناطق شده است.

شهامت افزود: هم اکنون مه صبحگاهی دید افقی رانندگان در محدوده گردنه گوجگی جاده مشهد-کلات و گردنه مزداوند در جاده مشهد-سرخس را نیز کاهش داده است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با تداوم سامانه ناپایدار جوی، بارشها طی امروز و فردا به ویژه در نیمه شمالی استان ادامه خواهد داشت

همچنین هواشناسی استان به واسطه شدت فعالیت این سامانه، بارش احتمالی تگرگ و متاثرشدن سامانه حمل و نقل جاده ای استان، هشدار نارنجی صادر کرده است.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر  وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha