نسل امروز ادامه‌دهنده راه شهدای دانش‌آموز است

مهاباد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: نسل امروز وارثان خوبی برای شهدای دانش‌آموز بوده و به طور قطع، این راه را با عزت و افتخار ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور حداکثری دانش آموزان در این راهپیمایی از اهمیت ویژه ای برخودار است و به طور قطع هم امسال شور بسیار زیادی در راهپیمایی ۱۳ آبان خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه ریزی های لازم برای مشارکت بیشتر مردم در روز مبارزه با استکبار جهانی در مهاباد اضافه کرد: فردا، جمعه تجمع دانش‌آموزان و دانشجویان مهاباد راس ساعت ۱۰ در میدان شهدای این شهر خواهد بود و شرکت کنندگان با سردادن شعار و قرائت قطعه نامه سراسری این روز، انزجار خود را از استکبار جهانی و سیاست های آن اعلام می کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد از اولیای دانش آموزان نیز خواست در این روز باشکوه به همراه فرزندان خود در این تجمع شرکت کنند تا جواب دندان شکنی به فتنه انگیزی های استکبار جهانی باشد.

فردا، آیین سراسری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر کشور برگزار می شود؛ ۱۳ آبان یادآور مبارزه ملت عزتمند ایران در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی است.

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

همچنین در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha