راهپیمایی ۱۳ آبان در بیش از ۳۰ نقطه خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: راهپیمایی استکبار ستیزی ۱۳ آبان فردا (جمعه) در بیش از ۳۰ نقطه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: همزمان با روز دانش آموز و استکبار ستیزی، آیین و برنامه های مختلف با محوریت راهپیمایی در بیش از ۳۰ نقطه شهری و روستایی استان برگزار می شود.

وی افزود: راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بجنورد مرکز استان ساعت ۹ آغاز می شود و راهپیمان از میدان شهید به سمت مصلای امام خمینی(ره) حرکت می کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان مرکز استان به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز استان پخش می شود اظهارداشت: سخنران محوری روز ۱۳ آبان در بجنورد، سردار کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: برگزاری مراسم ۱۳ آبان ماه امسال از اهمیت ویژه برخوردار است از این رو از مردم استان انتظار می رود مردم بار دیگر با حضور در صحنه راهپیمایی، ولایتمداری و حمایت خود از نظام اسلامی را به جهان نشان دهند.  

۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستمشاهی در سال ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ » است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور گرامی‌ داشته می‌شود.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی به نام «تسخیر لانه جاسوسی» معروف شد، رسوایی بزرگی برای هیأت حاکمه آمریکا بود زیرا از اسرار جاسوسی‌ها و دخالت‌های بی‌شمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده بر می‌داشت. امام خمینی (ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha