جابجایی مرسوله پستی در مهاباد ۲۰ درصد افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره پست مهاباد گفت: نیمه نخست امسال در مجموع بیش از ۴۵۹ هزار و ۲۹۴ فقره مرسوله پستی در این شهرستان جابجا شده که این تعداد در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کمال عثمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فرهنگ استفاده از پست در بین شهروندان مهابادی به خوبی نهادینه شده است، افزود: اداره پست مهاباد با توجه به سرانه جمعیت رتبه نخست مرسولات پستی آذربایجان غربی را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

جابجایی مرسوله پستی در مهاباد ۲۰ درصد افزایش یافت

وی اضافه کرد: از مجموع مرسولات پستی مهاباد ۲۷۷ هزار  و ۷۴۵ فقره مرسوله از این اداره به سایر نقاط کشور صادر شده که این تعداد نیز ۲۰.۵ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

رییس اداره پست مهاباد گفت: در نیمه نخست امسال همچنین ۱۸۱ هزار و ۵۴۹ فقره مرسوله نیز سایر نقاط داخل و خارج کشور به مهاباد واصل شده که ۹۲ درصد آن در مناطق شهری و هشت درصد نیز مربوط به مناطق روستایی بوده است.  

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۸۹ فقره بسته پستی جهت انتقال به خارج از کشور به مرکز استان ارسال شده است، اظهار کرد: بیشترین مرسولات به کشورهای اتحادیه اروپا از جمله دانمارک، سوئد، آلمان، انگلیس، نروژ و هلند صادر شده است.

وی با اشاره به رضایتمندی خوب شهروندان مهابادی از خدمات این اداره افزود: زمان به مقصد رسیدن بسته‌های پُستی با توجه به نوع عادی، سفارشی، ویژه بودن، داخل استان، استان‌های همجوار و سایر استان‌ها متفاوت بوده اما روند توزیع عادی و به موقع است.

وی از شهروندان خواست در صورت مراجعه به اداره پُست جهت ارسال مرسولات خود، آدرس و کدپستی مرسوله را دقیق ثبت کنند تا مشکلی در روند ارسال و تحویل آن در مقصد به وجود نیاید.

رییس اداره پست مهاباد گفت: در صورتی که مرسوله های فاقد آدرس درست و کد پستی دقیق باشد بسته به نوع مرسوله به مدت یک هفته تا سه ماه در باجه معطله تا زمان مراجعه صاحب آن نگهداری می شود، اما اگر این زمان طولانی تر شد، طبق بخشنامه باید بسته به مقصد آن عودت داده شود.  

پست مهاباد علاوه بر دفتر مرکزی هم اکنون دارای ۳۷ دفتر پیشخوان دولت و ۲۸ دفتر آی‌سی‌تی در سطح شهرستان فعال است.

مهاباد با ۲۶۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha