نماینده مجلس خبرگان: ۱۳ آبان یادآور جنایات آمریکا و تبلور خشم ملت ایران از این ددمنشی هاست

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ۱۳ آبان همواره یادآور جنایت‌های آمریکا و ایادی آن علیه ملت ایران بوده است، گفت: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همچنین تبلور خشم و نفرت مردم ایران از این ددمنشی‌ها است.

آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز پنجشنبه در گفت وگو ‌با خبرنگار ایرنا افزود: در این روز همواره دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم ایران نفرت خود را از آمریکا به نمایش گذاشته و این نفرت سال به سال بیشتر می‌شود چون جنایات آمریکا در حق مردم ایران هم روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: حوادث اخیر روی داده در کشور نظیر حادثه شاهچراغ و حوادث دیگر که منجر به مجروح شدن برخی از مردم شد، از جنایات آمریکا است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آمریکا مردم را به اغتشاشات تحریک کرده و ‌در شاهچراغ دست به جنایت زد و ‌خود نیز اعتراف کرد که گروه داعش را به وجود آورده و ‌هدایت کرده است.

آیت الله مجتهد شبستری یادآور شد: آنها به ظاهر خود را مخالف تروریسم نشان می دهند ولی در باطن جریان هایی چون کومله، دموکرات، داعش و جریان های دیگر به طور مستقیم و ‌غیرمستقیم از آنها ارتزاق می کنند.

وی اضافه کرد: جنایات روی داده توسط آمریکا باعث شد تا شعار مرگ بر آمریکا بیش از پیش جای خود را در بین مردم بازکند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر گنجانده شدن اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا در کتاب های درسی دانش آموزان گفت: جنایات آمریکا از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا تحریم‌ها، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، جنگ تحمیلی، تجهیز گروه‌های تروریستی و ‌جنایات او ‌در حق کشورهای منطقه باید به نسل جدید تبیین شود تا جوانان و ‌نوجوانان با جنایات روی داده توسط این رژیم جنایتکار آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، روز ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم تبعید امام راحل در سال ۱۳۴۳، اعتراض دانش آموزان به حضور معاون رییس جمهور آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۷ و ‌تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۸ است.

این روز در تقویم کشورمان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha