۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار مازاد به دانشگاه تربت‌حیدریه اختصاص یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا - نماینده مردم شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مبلغ ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار مازاد بر بودجه مصوب، به دانشگاه تربت‌حیدریه طی یکسال اخیر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زنگنه روز پنجشنبه در مجمع عمومی بنیاد خیران حامی دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: این میزان اعتبار برای تکمیل سالن غذاخوری و تجهیزات آموزشی و نیز کمک به معیشت هیات علمی و کارکنان دانشگاه اختصاص یافته است.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با تقدیر از حمایت دولت در این زمینه تصریح کرد: همچنین در جلسه‌ اخیر با معاون وزیر علوم بنا شد، برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و به خصوص پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت‌حیدریه به هر میزان که ریاست دانشگاه (از منابع مردمی) هزینه کند، به همان میزان وزارت علوم نیز اعتبار اختصاص دهد.
رییس دانشگاه تربت‌حیدریه در این جلسه با یادآوری تشریک مساعی نیکوکاران گفت: ۷۰ درصد ساختمان‌های زیر مجموعه دانشگاه تربت‌حیدریه توسط خیران بنا گذاشته شده که در سطح کشور بی‌نظیر است.

دکتر عباس خاشعی سیوکی افزود: اهدای ۵ هکتار زمین و ۲ هزار متر سوله آماده توسط خیر نیک اندیش "عباس کریمی"، اهدای ۵ هکتار زمین توسط دکتر "عباس نوریان"، اهدای ۱۰۰ هکتار زمین به همراه امتیاز برق فشار قوی با پروانه و مجوز اتصال آب از یک حلقه چاه عمیق در اراضی کشاورزی مه‌ولات توسط "اسماعیل افرازی" از جمله برخی سخاوت‌های نیکوکاران محلی و کمک به دانشگاه دولتی تربت حیدریه است.
وی بیان کرد: همچنین اهدای ۵ هکتار زمین در جلگه رخ توسط خیر نیک اندیش "محمود فرشچی"، اهدای زمین و آب برای ایجاد مزرعه تحقیقاتی توسط "علیرضا رضایی" و ایجاد سالن چند منظوره ورزشی، بورسیه دانشجویان و کمک‌های مالی به دانشجویان کم بضاعت توسط "مهدی مروج‌تربتی" از دیگر کمک‌های نیکوکاران به دانشگاه تربت‌حیدریه است.

۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار مازاد به دانشگاه تربت‌حیدریه اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، در مراسم امروز علاوه بر آغاز ساخت سر در دانشگاه تربت حیدریه که هزینه آن را خانواده مرحوم "محمد مروی‌ بایگی" متقبل شده‌اند، از المان این دانشگاه با کمک ۳۰۰ میلیون ریالی "عباس غضنفری قوزانی" رونمایی شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha