۵۰ هزار نفر از مردم یزد در دوره‌های آموزشی نماز شرکت کردند

یزد- ایرنا- دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: ۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانش آموزان، دانشجویان و والدین با حضور در کارگاه و دوره‌های آموزشی با اهمیت و نقش اقامه نماز در زندگی آشنا شدند.

سید علی اکبر موسوی  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره به خصوص در قالب آموزش خانواده در مدارس و برخی مراکز اداری و دانشگاهی برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص نماز با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مجرب مذهبی تا پایان امسال ادامه دارد.

۸۰۰ مربی پرورشی در توسعه نماز همکاری دارند 

این مسئول بیان کرد: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه و بین اقشار جامعه و جوانان یکی از بهترین امور برگزاری دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

موسوی تاکید کرد: استفاده از ۸۰۰ مربی تربیتی و پرورشی و ۱۰۰ روحانی در قالب طرح امین برای اقامه نماز و فرهنگ‌ سازی آن در مدارس استفاده می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون وضعیت اقامه نماز در مدارس نمونه و دولتی استان خوب است ولی مدارس غیرانتقاعی مغفول مانده که باید برای حل آن اقدام شود.

۵۰ هزار نفر از مردم یزد در دوره‌های آموزشی نماز شرکت کردند

دبیر ستاد اقامه نماز یزد بیان کرد: در مهدکودک‌ها تاکنون دوره‌های آموزشی برای اعضا برگزار شده و به دلیل اهمیت موضوع باید در این خصوص بیش از گذشته اقدامات مناسب صورت گیرد.

موسوی گفت: استان یزد در میان مناطق کشور تنها استانی است که در کلیه روستاهای آن مسجد وجود دارد و روستای بدون مسجد نداریم .

برخی شهرک‌های جدید یزد مسجد ندارد

این مسئول گفت: در سطح استان در برخی شهرک‌های جدید ساخته شده هنوز مسجدی وجود ندارد و امیدواریم در این خصوص با همت و تلاش مسئولان اقدام شود.

موسوی افزود: استان یزد به مجمع خیران نمازخانه و مسجد ساز نیاز دارد و باید در این ارتباط با همکاری مردم و مسئولان اقدام مناسب صورت گیرد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha