۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84932562
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دشمن در پی تبدیل اعتراض به اغتشاش و در نهایت جنگ داخلی است

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: دشمن به بهانه اعتراضات زمینه‌ساز ایجاد اغتشاشات در کشور شد اما هدف نهایی آنها چنان که در چند روز گذشته نیز مشاهده کردیم، به راه انداختن جنگ داخلی در ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه آستارا با اشاره به اینکه اعتراض، اغتشاش و آشوب هر کدام معنای خاص خود را دارد، بیان کرد: اعتراض بدین معنی است که شخص یا اشخاصی نسبت به وضعیتی، تصمیمی یا مساله‌ای محترمانه مخالفت خود را ابراز کنند که این حق است و باید از راه قانونی انجام شود.

وی افزود: اینکه اعتراض بهانه‌ای برای اغتشاش و برهم زدن نظم و آرامش یا آشوب و درگیری شود، مساله‌ای است که برای هیچکس قابل پذیرش نیست و حوادثی که روز گذشته در اطراف کرج اتفاق افتاد، نشان داد که کار از اعتراض و اغتشاش گذشته و به طور علنی در حال تبدیل به جنگ داخلی است.

امام‌جمعه آستارا اظهار کرد: پس از مجروح کردن زحمتکشان فراجا در حالی که خون از ماشین‌شان سرازیر شده بود، با سنگ به آنها حمل می‌کردند و نقاطی را به آتش می‌کشیدند که هیچ یک از این کارها در چارچوب اعتراض، انسانیت و حقوق بشر نیست.

وی اضافه کرد: افرادی ماشینی پر از سنگ را در نقطه‌ای خاص تخلیه کرده و در اختیار عده‌ای قرار دادند یا با اسحله در روز روشن تیراندازی می‌کردند که اینها نمی‌تواند اتفاقی باشد و جز این نیست که از پیش برایش برنامه‌ریزی شده و آمریکا در این میان میداندار بوده است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی عنوان کرد: دشمن از ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته به دنبال این بوده است که با ایجاد اختلاف و دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی ایران را به کشورهایی کوچکتر و ضعیفی تجزیه کند که هر کدام سرشان به کار خودشان باشد و در این میان سوریه را به عنوان یک الگو نشان می‌دهند و در واقع آمریکا قصد داردکه  همان شرایط را در ایران نیز پیاده کند.

وی یادآور شد: سوریه‌ای که از لحاظ اقتصادی و صنعتی در حال پیشرفت و سایه‌اش بالای سر رژیم اشغالگر صهیونیستی یک تهدید بود، برای خنثی کردنش از یک اعتراض کوچک آغاز کردند و به تدریج آشوب و اغتشاش را به شهرهای مختلف آن کشور کشاندند و در نهایت کل منطقه خاورمیانه را درگیر کردند.

امام‌جمعه آستارا افزود: چندین بار و هر بار به یک بهانه‌ای از جمله در دی ۱۳۹۶، آبان ۱۳۹۸ و شهریور ۱۴۰۱ تلاش کرده‌اند تا همین نقشه را در ایران نیز پیاده کنند و البته به لطف خدا با وجود همه خسارات، صدمات و لطمات تا کنون تیرشان به سنگ خورده است.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه بسیار جامع اخیر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه که در چند وقت گذشته زحمات فراوانی کشیده‌اند مسائل مهمی وجود داشت، گفت: آمریکا در سه مرحله برای پیش از بروز اغتشاشات، بروز اغتشاشات و پس از رسیدن به اهدافشان برنامه‌ریزی کرده بود و سالیان سال راه‌ها را انتخاب و افرادی را آموزش دادند تا این شرایط را ضمن تغذیه مالی و رسانه‌ای به راه بیاندازند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی تاکید کرد: پس از این نیز برنامه دارند تا شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و حقوق بشری را علیه ایران به همین بهانه اعمال کنند، اما امروز به عنوان نمازگزاران جمعه و راهپیمایان ۱۳ آبان از همه مسئولان ارشد کشوری، امنیتی و قضایی درخواست داریم که اگر تا کنون به احترام مردم با جوانان فریب خورده مماشات کردند و به آنها فرصتی دادند، پس از این هرگونه مماشات و مدارا را کنار بگذارند و همه این جنایتکاران، پشتیبانان و عاملان را به سزای اعمال ننگین‌شان برسانند.

وی تصریح کرد: ریشه همه این اعتراض‌های اخیر از جمله اینکه جوانی با تبلیغ دشمن فریب بخورد، دیوارنویسی نماید، آشوب و اغتشاش ایجاد کند، حرمت بزرگتر از خود از جمله علما و شهدا را نگه ندارد به مساله تربیت برمی‌گردد.

امام‌جمعه آستارا افزود: چنان که برای امر آموزش سنی خاص (دوران کودکی، نوجوانی و جوانی) توصیه می‌شود، در امر تربیت نیز این موضوع صادق است؛ چرا که افراد در آن دوره سنی علاوه بر پاکی قلب، از قدرت یادگیری بهتر و بیشتری برخوردار هستند.

وی بیان کرد: اگر برنامه‌ای برای تربیت فرزندان در محیط‌های آموزشی و خانواده‌ها وجود نداشته باشد، دیگران در این زمینه ورود می‌کنند؛ چنان که در بحث سند ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ سازمان ملل شاهد بودیم که آنها برای کشورهای دیگر برنامه‌ریزی داشتند تا سال ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ دانش‌آموزان و دانشجویان کشورهای دیگر به شرایط مورد نظر آنها برسند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه با توجه به آموزه‌ها و تعالیم دینی و اسلامی غنی موجود ما باید برای دنیا برنامه بدهیم، گفت: پیامبر اسلاام (ص) برای تربیت فرزند سه خصلت محبت پیامبر (ص)، محبت اهل بیت (ع) و قرائت قرآن کریم را توصیه فرمودند که اگر بجای انسان‌محوری به این موارد توجه می‌شد، در وقایع اخیر شاهد آن مسائل نبودیم.

وی در ادامه با قدردانی از حضور پرشور و حماسی مردم آستارا در راهپیمایی ۱۳ آبان یادآور شد: کشتار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ از سوی عوامل رژیم ستمشاهی، سالروز تبعید امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ در نتیجه اعتراض به قانون استعماری کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی گروهی از دانشجویان در سال ۱۳۵۸ از جمله مناسبت‌های این یوم‌الله است.

امام‌جمعه آستارا بیان کرد: اگرچه همگان در مورد این وقایع آگاهی دارند، اما بنا به دستور قرآن کریم باید وقایع مرتبط با این روزهای الهی مدام یادآوری شود تا مردم و به ویژه نسل جوان این مسائل را از یاد نبرند و همواره در خاطر داشته باشند.

وی افزود: چنان که در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از دانش‌آموزان کشور به همین مناسبت نیز عنوان شد، برخی فکر می‌کنند که آمریکایی‌ها بعد از ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و فریاد مرگ بر آمریکا در جریان انقلاب اسلامی با ما دشمنی می‌کنند؛ برخی چنین القا می‌کنند نمازگزاران به طور هفتگی در مصلی‌ها جمع می‌شوند و فریاد مرگ بر آمریکا و برخی کشورها سر می‌دهند که این مسلمانی و اسلام نیست.

حجت‌الاسلام باقری ارومی اظهار کرد: این فریاد مرگ بر آمریکا و انگلیس به معنای خواستن مرگ برای مردم و آن کشورها نیست، بلکه به معنای مخالفت با سیاست‌های استکباری و استعماری آنها است؛ از طرف دیگر دشمنی آمریکا با مردم ما به ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و کودتا علیه دولت ملی مصدق  برمی‌گردد که صحبتی از امام (ره)، انقلاب و جمهوری اسلامی نبود.

وی تشریح کرد: از آنجایی که آمریکایی‌ها نتوانستند دولتی را که در دورانی کوتاه منافع بیگانگان را در این کشور قطع کرده بود تحمل کنند، دست به کودتا زدند که این موضوع نشان می‌دهد برای آمریکا اشخاص، زمان و مکان هیچ فرقی ندارد و هر کجا منافعش به خطر بیافتد، دشمنی می‌کند.

آمریکا در نظم نوین جهانی جایی نخواهد داشت

امام‌جمعه آستارا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تغییر بزرگی در جهان در حال شکل‌گیری است، گفت: زمانی  که عراق بعثی به سرکردگی صدام کویت را اشغال کرد و با مداخله آمریکا مجبور به عقب‌نشینی شد، بوش پدر به عنوان رئیس جمهور وقت آمریکا اذعان داشت که نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و آمریکا به عنوان تنها قدرت جهان شناخته می‌شود.

وی افزود: اما امروز یک نظم جدیدی در حال شکل‌گیری است که آمریکا در آن هیچ جایگاهی ندارد؛ آمریکای در حال افول، زوال و نابودی در آینده کشوری خواهد بود که به انزوا خواهد رفت؛ اینها شعار و حرف‌های آرمانی نیست، بلکه صحبت‌هایی واقع‌بینانه است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی عنوان کرد: آمریکا در حال غرق شدن است و دست و پا می‌زند و این همه دخالت در سرتاسر دنیا نشان دهنده احساس خطر آنها از همین مساله است؛ وگرنه اگر آمریکا قدرتمند بود، سر جای خود می‌نشست و کار خود را می‌کرد.

وی افزود: این نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و ان‌شاء‌الله به سمت تمدن بزرگ اسلامی حرکت خواهد کرد که نتیجه‌اش ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) و تشکیل دولت عدل الهی خواهد بود و از این رو این مقدمات و مسائل باید شکل بگیرد و به وقوع بپیوندد.

امام‌جمعه آستارا بیان کرد: محوریت قدرت، علم، سیاست و اقتصاد در این نظم نوین از کشورهای غربی به آسیا و به ویژه غرب آسیا با مرکزیت ایران عزیز انتقال پیدا خواهد کرد و علاوه بر اینکه آمریکا به عنوان سردمدار استکبار جهانی در آینده دنیا  هیچ جایگاهی نخواهد داشت، همدستان آنها از جمله اروپایی‌ها و سایر غربی‌ها نیز در آینده دنیا هیچ جایی نخواهند داشت.

وی با تاکید بر تقویت و ترغیب جبهه مقاومت اظهار کرد: در این نظم جدید روحیه مقاومت، اندیشه مقاومت و جغرافیای مقاومتی گسترش پیدا خواهد کرد که انقلاب اسلامی ایران آن را نشان داد، ثابت کرد و توانست به کشورهای دیگر نیز صادر کند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی عنوان کرد: حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن و لشکرها و گردان‌های مقاومت در کشورهای مختلف امروز به مدد انقلاب اسلامی نه تنها در برابر آمریکا ایستادگی می‌کنند، بلکه هر زمانی که بتوانند به روش‌های مختلف منافع و پایگاه‌های آنها را مورد هدف قرار می‌دهند و این امر در آینده نظم نوین جهانی بیشتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha