۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84933468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۶۴ درصدی ۷۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل امسال متعهد شده در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز ۷۰ کیلومتر بزرگراه را به بهره برداری برساند که هم‌اینک ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهدی پارسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم‌اینک حدود ۱۴۰ کیلومتر طرح راه‌سازی در محورهای زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت آباد، زاهدان- زابل زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه ۱بطول ۲۰کیلومتر ) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان، خاش –روتک به همراه پل شیله در دست ساخت است که بر اساس برنامه این اداره کل متعهد شده۷۰ کیلومتر باند دوم را تا پایان سالجاری به بهره برداری برساند.

وی ادامه داد: تمامی ۱۵ کارگاه راه‌سازی سیستان و بلوچستان با وجود بدهی بیش‌از ۵۰۰ میلیارد تومانی که در تاریخ راه سازی استان بی سابقه بوده فعال است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه توسعه شبکه راه‌های استان بویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راه‌های داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و کاهش زمان سیر به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته و با تامین یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار بسیاری از طرح‌ها تکمیل و تعهد این اداره کل طبق برنامه زمان بندی شده محقق می‌شود.

وی میزان اعتبارات و زمان ابلاغ آن را یکی از چالش‌های حوزه راه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: راه‌سازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه بر و زمان بر بوده و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان که برخی مناطق آن سخت گذر و کوهستانی است راه‌سازی نیاز به بودجه بیشتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha