بارش باران و برف جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می گیرد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه، بارش باران جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می گیرد و بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی از فردا دوشنبه وارد استان می شود و فعالیت خود را به صورت بارش باران و برف آغاز می کند و اوج بارش ها در روز سه شنبه پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا پایان هفته جاری به طور منتاوب تداوم خواهد داشت، افزود: با ورود این سامانه بارشی دمای هوا نیز در این مناطق بین چهار تا هشت درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی گراد گرمترین شهر آذربایجان غربی و تکاب با حداقل دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود و در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین هفت و ۲۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی یادآوری کرد: سال آبی گذشته بیش از ۳۴۶ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش اما نسبت به میانگین بلند مدت ۴۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش ایرنا،  ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha