عزم مدیریت ارشد کرمانشاه برای شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان

کرمانشاه ایرنا- اولین نمایشگاه ملی تخصصی تجهیزات پزشکی تولید داخل و دانش‌بنیان با حضور ۴۰ شرکت صاحب نام در کرمانشاه برگزار شد؛ نمایشگاهی که استاندار بیش از سه ساعت برای بازدید از آن و شنیدن دغدغه‌ها و ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان وقت گذاشت و گفت: تا پایان امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان‌ استان ۲ برابر می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب، توسعه شرکت های دانش بنیان برترین راه استقلال و خودکفایی کشور است و در این راستا معظم له امسال را به نام سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری کردند.

بر این اساس حمایت از تولیدات داخلی با تکیه بر اشتغال بدون شک یکی از مهمترین راه های توسعه کشور و استان به شمار می رود و با حمایت های دولت از شرکت‌های دانش بنیان شاهد تسریع در سیر رشد و تعالی اقتصادی کشور و استان خواهیم بود، چرا که این شرکت‌ها می‌توانند بر پایه نوآوری و تولید ثروت باکیفیت ترین محصولات را تولید کنند و این امر به طور قطع منجر به رشد و پیشرفت در حوزه اقتصاد خواهد شد.

بنابراین با نگاه ویژه مسوولان استان به شرکت‌های دانش بنیان و حمایت همه جانبه از این شرکت ها، استان کرمانشاه نیز می تواند در مسیر توسعه و پیشرفت با شتاب بیشتری حرکت کند.

نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخلی و دانش بنیان شرکت‌های تجهیزات پزشکی کشور در کرمانشاه بیانگر به ثمر نشستن تلاش شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و حمایت ویژه مسوولان از این شرکت ها در راستای خودکفایی در این حوزه که تلفیقی است از علم پزشکی و مهندسی می باشد و مایه غرور و مباهات که متخصصان ما در این حوزه نیز در دنیا حرفی برای گفتن دارند.

عزم مدیریت ارشد کرمانشاه برای شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان

اولین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی تولید داخل و دانش بنیان با حضور فعال ۴۰ شرکت تجهیزات پزشکی در زمینه‌های مختلف طراحی، تولید داخل و دانش بنیان با حضور استاندار کرمانشاه، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جمعی از مدیران تجهیزات پزشکی سراسر کشور به مدت ۳ روز از دهم تا ۱۲ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کرمانشاه توسط دانشگاه علوم پزشکی برپا شد.

در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای حوزه مواد و تجهیزات پزشکی کشور از سوی شرکت‌های برتر این حوزه و با هدف آشنایی پزشکان، دندانپزشکان و سایر متخصصان با تجهیزات پزشکی تولید داخل ودانش بنیان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

فضای مثبتی در جهت حمایت از تولید دانش بنیان در کشور ایجاد شده است

«بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین برگزیدند، گفت: این امر نشان از توجه و درایت ایشان در راستای رشد و توسعه اقتصاد کشور و ارتقا و جهش اقتصادی بر پایه تولید ملی است و وظیفه مسوولان حمایت و تقویت شرکت‌های دانش بنیان است.

استاندار کرمانشاه افزود : خوشبختانه فضای مثبتی در جهت حمایت از تولید دانش بنیان در کشور ایجاد شده و در این راستا فعالان و شرکت‌های این حوزه در استان کرمانشاه نیز مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند و جلسات حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در استان کرمانشاه به صورت مستمر برگزار می‌شود.

امیری مقدم حضور ۱۰ شرکت تجهیزات پزشکی کرمانشاه در اولین نمایشگاه تجهیزات پزشکی دانش بنیان و تولید داخلی کشور را بسیار قابل توجه برشمرد و گفت: به طور قطع ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در استان کرمانشاه در این حوزه وجود دارد و با حمایت از شرکت های دانش بنیان استان این امکان فراهم می شود که این شرکت ها حتی در حوزه صادرات نیز فعالیت نموده و در این زمینه نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، حمایت از شرکت های دانش بنیان برای ما یک تکلیف است و باید با حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان و رفع موانع بر سر راه تولید داخلی در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بیش پیش گام برداریم.

امیری‌مقدم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال در استان کرمانشاه نیز گفت: در حال حاضر یک ستاد عملیاتی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در استانداری تشکیل شده و پشتیبانی لازم از این شرکت ها به صورت کامل انجام می شود و موانع و چالش هایی که این شرکت ها در راستای تداوم فعالیت خود و تولید دانش بنیان با آن مواجه هستند در این ستاد بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن با ارئه راهکارهای کاربردی و عملیاتی توسط کارشناسان خبره و فعال این ستاد بر طرف می گردد.

عزم مدیریت ارشد کرمانشاه برای شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه امسال ۲ برابر می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به توانمندی های شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه به ویژه فعالیت این شرکت ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: دولت نیز به طور خاص از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کند و بر این اساس امسال ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آن‌ها امسال ۲ برابر می‌شود.

وی با اظهار خرسندی از مشاهده تجهیزات و فناوری‌های به نمایش درآمده توسط جوانان در این نمایشگاه افزود: درحال حاضر ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، بنابر این ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای استان و کشور ، در ایجاد اشتغال پایدار و نیز توسعه صادرات راهگشا باشد.

گفتنی است در این نمایشگاه متخصصان و مدیران تجهیزات پزشکی کشور ضمن بازدید از نمایشگاه راهکارهای افزایش فعالیت را بررسی و نقطه نظرات خود را ارایه کردند.

همچنین با تعدادی از شرکت‌های فعال در نمایشگاه نیز تفاهمات آموزشی و فنی بررسی و مقدمات همکاری و فراهم ساختن شرایط و امکانات لازم جهت فعالیت برخی از شرکت های تولید تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه برنامه ریزی شد.

در حاشیه نمایشگاه نیز پنل های آموزشی تخصصی تجهیزات پزشکی و هم چنین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی سراسر کشور در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

عزم مدیریت ارشد کرمانشاه برای شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha