۱۴۷ کیلوگرم حشیش و شیشه در جزیره قشم کشف شد

قشم - ایرنا - جانشین مرزبانی استان هرمزگان از دستگیری ۲ نفر از سوداگران مرگ و کشف بیش از ۱۴۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و شیشه و ۶۰ هزار عدد انواع قرص های روان گردان در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان هرمزگان، سردار عبدالله لشکری افزود: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود یک محموله بزرگ مواد مخدر به سطح حوزه استحفاظی خود مطلع شدند.

وی توضیح داد: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در پاسگاه مرزی دریایی دوستکوه بلافاصله اقدامات عملیاتی خود را آغاز و با تشدید اقدامات اطلاعاتی موفق شدند محل رفت و آمد سوداگران مرگ در سواحل جزیره را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آنها را دستگیر کردند.

جانشین مرزبانی استان هرمزگان ادامه داد: مرزبانان در بررسی از محل موفق شدند مقدار ۱۴۳ کیلو و ۷۵۰ گرم حشیش، چهار کیلو و ۷۶۲ گرم شیشه و ۶۰ هزار عدد انواع قرص های روان گردان را کشف کنند.

سردار لشکری اضافه کرد: در این رابطه ۲ نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha