۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1107
کد خبر: 84935086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حساس‌ترین دیدارهای مرحله گروهی جام‌جهانی؛ از آلمان با اسپانیا تا ایران با آمریکا

تهران- ایرنا- برگزاری جام‌جهانی در کشور کوچکی چون قطر شگفتی‌هایی دارد که از جمله آن می‌توان به برگزاری چند دیدار حساس و جذاب اشاره کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ورزشی ایرنا، جام جهانی قطر برخلاف دوره‌های گذشته که در نیمه سال میلادی یعنی ژوئیه (خرداد) برگزار می‌شد این بار در پایان سال در کوچک‌ترین کشوری که تا به‌ حال میزبان این رویداد بوده، برگزار می‌شود.

نخستین جام‌جهانی در خاورمیانه که ۳۲ تیم با ۶۴ بازی در ۲۹ روز رقابت خواهند کرد؛ مسابقاتی که از ۲۰ نوامبر آغاز (۲۹ آبان) و در ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به کار خود پایان می‌دهد.

برخی از مسابقاتی که در این بازه زمانی برگزار می‌شود به دلیل شاخص‌های خاصی که به همراه دارند، دیدنشان خالی‌ از لطف نیست. بازی میزبان با حریف از جمله دیدارهایی است که همواره بیش از همه مورد توجه و توصیه برای دیدن است؛ بر مبنای همین رسم نانوشته در جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر هم دیدن بازی میزبان مقابل اکوادور در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) برای هواداران ضروری است.

حساسترین دیدارهای مرحله گروهی جام‌جهانی؛ از آلمان با اسپانیا تا ایران با آمریکا

بازی دیگری که دیدن آن در جام جهانی قطر توصیه می‌شود، تقابل آرژانتین با مکزیک در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) است که اولین دیدار رقبای بزرگ در قاره آمریکا است. دیداری که پیش‌بینی می‌شود آرژانتین با بازی خوب مسی قرار است صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را قطعی کند.  

بازی اسپانیا مقابل آلمان که ۲۷ نوامبر (۶ آذر) برگزار می‌شود هم جذاب‌ترین مسابقه مرحله اول بین دو قهرمان سابق و قدرت‌های مدعی فینال خواهد بود که ارزش دیدن دارد.

حساسترین دیدارهای مرحله گروهی جام‌جهانی؛ از آلمان با اسپانیا تا ایران با آمریکا

رویارویی ایران مقابل آمریکا در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) هم دوئلی با پیشینه سیاسی قوی بین دو کشوری است که از سال ۱۹۸۰ روابط دیپلماتیکی با هم ندارند. بر همین اساس دیدن آن برای هواداران بسیار جذاب خواهد بود.

بازی غنا در مقابل اروگوئه در ۲ دسامبر (۱۱ آذر) ‌ هم که شاید بتوان گفت تکرار رویارویی دو تیم باشد؛ تیم‌هایی که در ۲ ژوئیه ۲۰۱۰ در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل هم قرار گفتند و  در آن اروگوئه،  آفریقایی‌ها را در ضربات پنالتی شکست داد. در حقیقت، برای غنا پیروزی در این مسابقه طعم انتقام خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha