۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 84935160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه صنایع دستی و مجموعه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین افتتاح شد

ورامین - ایرنا - خانه صنایع دستی و مجموعه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین با حضور فرماندار ویژه شهرستان ورامین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، خانه صنایع دستی و مجموعه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین امروز دوشنبه با حضور مجید درویشی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ورامین، لطفی رئیس انجمن مجموعه داران ایران ، فیروزی معاون برنامه ریزی فرمانداری ورامین ، جمعی از مسئولین، خبرنگاران در برج علاءالدوله ورامین افتتاح شد.

خانه صنایع دستی و مجموعه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین افتتاح شد



در ادامه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین با نمایش ۱۷۰ اثر هنری از هنرمندان شیشه گر ورامین افتتاح و مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت.

محمدرضا تاجیک رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین در مراسم افتتاح خانه صنایع دستی و مجموعه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین که به همت این اداره در برج تاریخی علاءالدوله برگزار شد، گفت: صنایع دستی ورامین همچون شیشه و آبگینه در کنار فرش دستبافت، هویت تاریخی، فرهنگی و هنری دشت ورامین است که قدمتی به بلندای تاریخ دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ، ورامین به عنوان شهر ملی صنایع دستی شیشه و آبگینه معرفی و در فهرست شهرهای ملی کشور ثبت گردیده و این امر ظرفیت عظیمی را برای توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر و شهرستان ایجاد نموده است.

خانه صنایع دستی و مجموعه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین افتتاح شد



تاجیک تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۴۵ کارگاه شیشه گری فوتی در بخش های تولید کارگاهی و انفرادی مشغول فعالیت شبانه روزی بوده و تعداد ۱۴۰۰ هنرمند به صورت مستقیم در این کارگاه ها مشغول به کار می باشند.

وی در پایان گفت: در حوزه فعالیت های هنری بر روی شیشه و آبگینه ، تعداد ۸  مجموعه کارگاهی و انفرادی در رشته های خانه بندی شیشه، نقاشی پشت شیشه، تراش شیشه و ... مشغول تولیدات هنری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha