مشکل بیمه امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل برطرف شد

اردبیل- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: مشکل بیمه تامین اجتماعی امدادگران جمعیت هلال احمر این استان برطرف شده است.

 به گزارش خبرنگار ایرنا حمید قویدل در نشست با فرماندار خلخال اعلام کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته مشکل چندین ساله پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل برطرف شده و هم اکنون هزینه حق بیمه امدادگرانی که بیش از هفت روز در ماه با این جمعیت همکاری کنند بصورت یک ماهه به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین از افزایش سه برابری حق الزحمه امدادگران جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: برای تشویق امدادگران به ارائه خدمات بهینه به مردم هزینه حق الزحمه روزانه امدادگران مشغول در پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت ۴ میلیون و  ۵۰۰ هزار ریال الی شش میلیون ریال برای هر روز تعیین شده است.

وی گفت: این کارعلاوه بر تشویق امدادگران به ارائه خدمات بهینه به مردم منجر به حل مشکل کمبود نیروی انسانی رسمی در سطح پایگاه ها و مراکز امداد و نجات تحت پوشش جمعیت هلال احمر استان اردبیل می‌شود.

قویدل اظهار کرد: با توجه به تصمیم گرفته شده در سطح کشور برای جذب ده هزار نفر نیروی انسانی از جمع ۱۳ هزار نیروی امدادگر مشغول به خدمت درسطح جمعیت هلال احمر کشور به زودی تعداد قابل توجهی از امدادگران حق الزحمه استان اردبیل جذب رسمی این جمعیت خواهند شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه جذب امدادگران مشروط به رسیدن به درجه ایثارگری در آزمون‌های ورودی است، اظهار داشت: با توجه به درجه بالای ایثارگری امدادگران جمعیت هلال احمر استان پیش بینی می شود بیشترین جذب نیرو در سطح استان‌های کشور در آینده مربوط به این استان باشد.

وی گفت: در دو سال گذشته ۴۰ نفر نیروی جدید به مجموع نیروهای انسانی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه شده که این بیشترین تعداد جذب در بین استان‌های کشور است.

قویدل همچنین از خرید ۱۰ هزار دستگاه امبولانس و خودروی نجات برای جمعیت هلال احمر کشور خبر داد و افزود: سهم استان اردبیل از این خوردها هم قابل توجه است و با تحویل آنها بخش بزرگی از مشکل ناوگان خودرویی جمعیت هلال احمر استان حل خواهد شد .

همچنین در این جلسه فرماندار خلخال با تقدیر از تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خلخال به خصوص نیروهای مستقر در پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس خواستار ارتقای سطح تجهیزات تقویت ناوگان خودرویی و جذب نیروی انسانی کافی برای جمعیت هلال احمر این شهرستان شد .

سیدجواد یحیی زاده اظهار کرد: در سال جاری ۶ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به تجهیزات جمعیت هلال احمر این شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان اردبیل اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پراکندگی راه های مواصلاتی خلخال و محدودیت پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر افزود: برای ارائه خدمات بهتر به موقع و بهینه به مسافرین جاده خرید تجهیزات جدید و تقویت ناوگان خودرویی جمعیت هلال احمر این شهرستان ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha