۳۰۰ میلیارد ریال درحوزه برق کهگیلویه هزینه شد

یاسوج- ایرنا- رییس شرکت برق ناحیه کهگیلویه گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه برق برای خدمات رسانی بهتر در این شهرستان هزینه شده است.

مهرداد تابش نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بخش زیادی از این اعتبار در طرح احداث تامین برق دیشموک به قلعه رئیسی و ایستگاه سرپری دهدشت ( طرح شهید سلیمانی) بطول ۶۹ کیلومتر که از مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهور به استان در حوزه برق بوده هزینه شد. 

وی بیان کرد: ۲۶ کیلومتر از مجموع ۶۹ کیلومتر  شبکه سیمی اجرا و بیش از ۵۰۰پایه اصله فشار قوی نیز نصب شده است.

تابش نژاد درصد پیشرفت فیزیکی این طرح را ۳۰ درصد ذکر کرد و گفت: احداث خط دو مداره از ایستگاه سرپری دهدشت تا دیشموک مشکل افت ولتاژ برق بخش های قلعه رییسی و دیشموک برطرف خواهد شد.

تعداد مشترکان برق در دیشموک و قلعه رییسی بیش از  هشت هزار و ۴۱۴ مشترک شهری و روستایی است.

۲ بخش چاروسا و دیشموک با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلفی است که از این ظرفیت‌ها به خوبی برای محرومیت زدایی آنها استفاده نشده است.

وی اضافه کرد:  در این مدت نیز ۲۰ کیلومتر شبکه سیم به کابل در شهر دهدشت و ۲۰ ترانس در شهر دهدشت و بخش های چاروسا دیشموک نیز نصب شده است. 

تابش نژاد تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش افت ولتاژ سرقت شبکه های سیمی نیز به صفر رسیده است. 

وی اضافه کرد: کار اصلاح و بهسازی شبکه در قالب طرح جهادی در ۳۰ روستای شهرستان کهگیلویه و لنده برای خدمات رسانی بهتر در حال اجرا است. 

تابش نژاد تصریح کرد: با اجرای این طرح جهادی مشکل افت ولتاژ این تعداد روستا بصورت کامل برطرف خواهد شد. 

شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بیش از ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر دارای چهار شهر، چهار بخش و ۱۰ دهستان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر ۲۶۲ هزار مشترک برق در بخش های خانگی، اداری، کشاورزی، تجاری و صنعتی است.  

۹ هزار کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

در سفر مهرماه امسال رییس جمهوری و هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه محور در بخش های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب ،منابع نفت و گاز، پتروشیمی ، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب بخشی به روند توسعه‌ای این استان به ارزش ۲۱هزار میلیارد تومان تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha