۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84936215
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۸۳.۲ درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۷۸۹ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران معادل ۸۳.۲ درصد پرداخت شده‌ است.

حبیب جهانساز روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان مطالبات چایکاران این دو استان ۱۳ میلیارد تومان امروز به حساب آنها واریز شده است.  

وی اظهار داشت: امسال در مجموع ۱۱۶ هزار و ۳۱۷ تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران به ارزش ۹۴۹ میلیارد تومان به صورت تضمینی خریداری شده است که تاکنون ۸۳.۲ درصد از این مبلغ پرداخت شده و بقیه مطالبات نیز به مرور انجام می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: در مجموع کارخانه‌های چایسازی این دو استان‌ از این میزان برگ سبز چای خریداری شده ۲۶ هزار و ۱۷۱ تن چای خشک تولید کرده‌اند.

وی افزود: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه ۲ هفت هزار و ۱۰۰ تومان بود، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال جاری نسبت به پارسال ۳۷.۵ درصد و درجه دو ۴۸ درصد افزایش یافته‌ دارد.

براساس آخرین آمار در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد، وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است، برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود.

برداشت پاییزه برگ سبز چای هم اکنون پایان یافته است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha