۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84936227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم| استقبال ولید جنبلاط از سفیر ایران در لبنان

تهران - ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی این کشور با یکدیگر دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان در منطقه "کلیمنصو" در بیروت دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار "درید یاغی" معاون رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه و "ظافر ناصر" دبیرکل و "زاهر رعد" کمیسر امور خارجی این حزب حضور داشتند و در آن اوضاع کلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جزئیات بیشتری درباره محتوای این دیدار منتشر نشده است.

رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان دیروز پس از دیدار با "نبیه بری" رئیس پارلمان گفته بود که با نبیه بری درخصوص مسائل ریاست جمهوری و امور دیگر رایزنی کرده و در خصوص لزوم چالشی نبودن رئیس جمهور آینده این کشور توافق کرده است.

گروه ۸ مارس (حزب الله و هم پیمانانش) خواهان روی کار آمدن یک رئیس جمهور چالشی در لبنان نیستند بلکه تاکید می کند که رئیس جمهور آینده باید یک رئیس جمهور توافقی با توجه به ساختار و بافت جمعیتی و سیاسی و اجتماعی باشد، گروه مقابل (بقایای گروه ۱۴ مارس) زیر سایه دخالت های خارجی بویژه از جانب سعودیها و آمریکایی ها، خواهان آمدن یک رئیس جمهور چالشی هستند. در همین راستا نیز چندی پیش سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی به اطلاع بشاره الراعی  رهبر مسیحیان مارونی لبنان رساند که ژوزف عون فرمانده ارتش نامزد واقعی آنها برای تصدی پست یاد شده به شمار می رود زیرا به گفته جعجع، او تنها کسی است که می تواند با حزب الله رو در رو شود و او در این خصوص تجربه امیدوارکننده ای دارد.

نبیه بری خاطرنشان کرده است که هر هفته جلسه انتخاب رئیس جمهور در پارلمان برگزار خواهد شد و طرف ها باید در این فاصله باهم مشورت کنند تا به توافق برسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha