افزایش محدوده شهر زنجان بدون تایید شورای شهر، مطابق قانون نیست

زنجان – ایرنا - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به نص صریح قانون هرگونه افزایش محدوده و حریم شهر باید با تایید شورای شهر انجام شود که متاسفانه این موضوع به دلایل نامشخصی در زنجان مغفول واقع شده است.

مهدی طالب روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به مشکلات زیرساختی برخی نهادها و ارگان‌ها مانند آب منطقه‌ای و کمبود آب، این افزایش محدوده باعث مشکلات فراوان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی خواهد شد، افزود: در کنار این موضوع پتانسیل و توانایی شهرداری نیز مطرح است، در شهرداری که همواره با مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی دست و پنجه نرم می کند، عملاً افزایش محدوده باعث افزایش هزینه‌های شهرداری می شود.

وی همچنین اظهار داشت: با وجود اینکه طرح جامع شهر زنجان چند روز قبل به شهرداری ابلاغ شده و هنوز جوهر امضای آن خشک نشده از برخی مسئولین شنیده می‌شود که قصد افزایش محدوده مصوب طرح جامع را دارند که این اقدام یک حرکت کاملاً غیر فنی و غیرکارشناسی است.

طالب افزود: مگر می‌شود بدون انجام مطالعات کافی و مغایر با طرح جامع مصوب شده در چند ماه قبل اقدام به افزایش چند صد هکتاری یا چند هزار هکتاری به محدوده شهر کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی مکلف است اولویت اول تامین مسکن را در اراضی واقع در بافت مرکزی و فرسوده قرار دهد، گفت: متاسفانه این موضوع تقریباً در هیچ کدام از استان‌ها رعایت نشده است و به جای آن به راحت‌ترین شکل ممکن آن یعنی الحاق به محدوده یا تغییر کاربری اراضی در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا مرداد ماه امسال با تایید اعضای کارگروه امور زیربنایی استان، ۱۶۰ هکتار از اراضی پیرامون "گرده داغ " واقع در شمال شهر زنجان حدفاصل بین روستای "پایین کوه" و "دو اسب" به محدوده این شهر الحاق شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha