۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84937091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس فتا البرز: وابستگی کودکان به فضای مجازی زنگ خطری برای والدین است

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز اعلام کرد : با توجه به استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی ضرورت دارد خانواده ها مراقب زنگ خطر وابستگی اینترنتی فرزندان خود در این محیط باشند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صمیمیت والدین و فرزندان عامل اصلی مصون ماندن فرزندان از آسیب‌های فضای مجازی است و چنانچه  والدین  روابط عاطفی خوبی با فرزندان ایجاد کنند، می‌توانند با برنامه ریزی مناسب ، حضور فرزندان را در فضای مجازی مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایمن نگه داشتن کودکان در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسوولیت فعالیت های سایبری  و آگاهی آنان درباره‌ی خطرات فضای مجازی از جمله مسوولیت های مهم خانواده ها است .

جلیلیان افزود:  هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان می باشد، اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است .

 وی خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است و  خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کننده در چهارچوب  این فضا تعریف نمایند.

رییس پلیس فتا البرز بیان داشت : همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب  آسیب ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

 جلیلیان گفت: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها خواهد شد.

وی تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است و  لازم است خانواده ها نیز افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha