بتن ریزی ۲۰۱ واحد مسکونی زلزله زده در خوی انجام شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خدمات رسانی در مناطق زلزله زده خوی همچنان ادامه دارد، گفت: بتن ریزی (بتن مگر، پر کردن پی ساختمان با بتن آماده) ۲۰۱ واحد مسکونی روستاهای آسیب دیده در زلزله این شهرستان به پایان رسید.

جعفر برزگر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۱۰۲ واحد مسکن روستایی آسیب دیده در زلزله اخیر خوی نیز عملیات بتن فنداسیون اجرا شده است.

وی از آغاز عملیات دیوارچینی واحدهای مسکونی در روستاهای زلزه زده خوی که بتن ریزی آنها انجام شده است، خبر داد و افزود: تا پایان هفته جاری، آجر مورد نیاز برای اجرای عملیات دیوارچینی ۱۰۰ واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای تامین مصالح  جهت اجرای عملیات فنداسیون، نصب اسکلت‌های فلزی و دیوارچینی هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اسکلت ۵۵ واحد مسکونی از واحدهای نیازمند به تامین اسکلت در روستاهای مناطق زلزله زده خوی نصب شده است، گفت: در ۱۰ واحد مسکونی علملیات دیوار چینی جهت آماده شدن برای اجرای سقف در حال انجام است.

برزگر اضافه کرد: با اتمام آرماتوربندی در ۱۹۳ واحد مسکونی و قالب بندی در ۱۴۴ واحد مسکونی، این واحدهای مسکونی برای اجرای عملیات بتن فنداسیون آماده هستند.

به گزارش ایرنا، بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

در ارزیابی اولیه واحدهای مسکونی در شعاع ۲۰ کیلومتری کانون اصلی زلزله شهرستان خوی، از اولین ساعات وقوع زلزله به مدت یک هفته، ۶۷ تیم ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با حضور در ۵۴ روستا و ۲ شهر خوی و دیزج دیز، پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را ارزیابی کردند از این تعداد،  یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی تخریب کامل شد ضمن اینکه بیش از چهار هزار واحد نیز بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیدند.

روند بازسازی اماکن مسکونی در این شهرستان بویژه ۱۲ روستای کانون زلزله توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها بسرعت آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha