طرح ۶ محوری سامان خانواده در استان یزد تدوین شد

یزد- ایرنا- مدیر طرح سامان خانواده در یزد گفت: طرح ۶ محوری سامان خانواده شامل ترویج ازدواج، تسهیل ازدواج، تشکیل خانواده، تعالی خانواده، تحکیم خانواده و تکلیف خانواده در استان تدوین شد.

طرح سامان خانواده یکی از محورهای اصلی ده گانه فاز اول برنامه تحولی استان یزد است که با همکاری دستگاه‌های مختلف، مردم، خیران، تشکل‌ها و علاقه‌مندان در راستای هدف افزایش و جوانی جمعیت اقدام لازم و مناسب دارد.   

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین رحیمی نسب روز چهارشنبه در شورای اداری مهریز افزود: این طرح توسط کارشناسان حوزه خانواده و فعالان فرهنگی با همکاری مسئولان تدوین و به مرور در یزد و تمامی مناطق اجرا و نقش مهمی در افزایش و جوانی جمعیت دارد.

وی ادامه داد: افزایش سن ازدواج در جامعه یکی از معضلات مهم و اساسی اجتماعی است به نحوی که میانگین سن ازدواج در پسران به ۲۹ سال و در دختران به ۲۶ سال رسیده و این یعنی فاصله سن بلوغ تا ازدواج نزدیک به ۲۰ سال است و این تبعاتی در کشور به دنبال دارد و باید برای حل مشکل، مردم و مسئولان اقدام کنند.

 طرح سامان خانواده در ۶ محور اساسی در قالب ۶ کمیته تخصصی با همکاری خیران، مسئولان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی تدوین و باید در مناطق و شهرستان‌ها برای اجرای کامل آن اقدام شوداین مسئول با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح، ساماندهی حرکت‌های مختلف در حوزه سامان خانواده در استان است اظهار کرد: این طرح در ۶ محور اساسی در قالب ۶ کمیته تخصصی با همکاری خیران، مسئولان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی تدوین و باید در مناطق و شهرستان‌ها برای اجرای کامل آن اقدام شود.

رحیمی نسب اظهار کرد: تاکنون برای اجرای طرح سامان خانواده در استان تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته ولی به دلیل اهمیت باید بیش از گذشته موضوع ترویج ازدواج و افزایش جمعیت و جوانی آن در شهرستان‌ها توسط مسئولان و همکاری دستگاه‌های مختلف پیگیری و اقدام شود.

همچنین در ادامه امام جمعه مهریز به تشریح بیانات مقام معظم رهبری در حوزه ازدواج و اهمیت آن در کشور پرداخت و از متولیان فرهنگی خواست تا در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

طرح ۶ محوری سامان خانواده در استان یزد تدوین شد

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در استان صورت گرفته افزود: برای اجرای کامل طرح باید مسئولان و مردم همراهی لازم داشته باشند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسایل در کشور موضوع ازدواج است و باید با یک اقدام جدی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق آن اقدام مناسب در استان و منطقه صورت گیرد .

همچنین فرماندار مهریز گفت: یکی از مهمترین موضوع‌های مهم در کشور مسئله ازدواج و جوانی جمعیت و افزایش آن است و هرچند تاکنون اقداماتی صورت گرفته ولی به دلیل اهمیت موضوع کافی نیست.

اجرای طرح سامان خانواده پیگیری شود 

محمد دهقان بنادکی افزود: اجرای طرح سامان خانواده باید در شهرستان با همکاری و اقدام مناسب مسئولان و دستگاه‌های متولی و همراهی مردم پیگیری و اقدام شود.

در پایان این جلسه برخی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان به برخی مسایل و مشکلات به خصوص در حوزه جمعیت و جوانی و افزایش آن مطالبی ارائه کردند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha