۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبر: 84937777
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خیز پاکدشت برای پیشرفت و توسعه با سفر رئیس جمهور به این شهرستان

پاکدشت- ایرنا- پاکدشت یکی از شهرستان‌های مهم صنعتی و کشاورزی استان تهران است که با سفر رئیس جمهور، آماده خیز بلند برای پیشرفت و توسعه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پاکدشت یکی از مهمترین شهرستان‌های استان تهران است که با دارا بودن یک پنجم مزارع کشت گل و گیاه کشور، به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می شود ، شهرستانی که براساس نتایج بدست آمده از سرشماری سال ۱۳۹۵ ، این شهرستان از ۳۵۰ هزار و ۹۶۶ نفر جمعیت برخوردار بوده و شامل دو بخش مرکزی و شریف آباد است که بخش مرکزی شامل سه دهستان حصار امیر، فرون آباد و فیلستان و بخش شریف آباد نیز شامل دهستان های جمال آباد ، شریف آباد و کریم آباد است.

پاکدشت با برخورداری از ۴ شهرک صنعتی و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال و هزاران نفر فعال در حوزه تولید، یکی از مهمترین مناطق صنعتی استان تهران و کشور محسوب می‌شود.هر چند که وجود ۴ هزار واحد صنعتی پررونق و ۱۵۰ معدن شن و ماسه در پاکدشت این شهرستان را به قطب مهم صنعتی استان تهران وکشور معرفی کرده ولی وجود هزاران مزرعه تولید گل و گیاه این شهرستان را به بهشت تولید کنندگان گل تبدیل کرده است .

پاکدشت با بیش از ۱۷ هزار اراضی زراعی زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی و بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه تولید گل و گیاه و تولید سالانه بیش از یک میلیارد شاخه گل، پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می‌شود.

از میزان سطح زیر کشت گل و گیاه شهرستان پاکدشت بیش از ۴۰ هکتار گلخانه شیشه ای، ۴۵۰ هکتار گلخانه تونلی ، ۱۵۰هکتار گلخانه چوبی و بیش از ۱۱۵ هکتار فضای باز است. عمده تولیدات گل و گیاه این شهرستان شامل آنتوریوم ، ژربرا ، رز، میخک ، استرومربا، استرلیتزیا ، لیسیانتوس، مریم و گلایول است.

هر چند که این شهرستان به دلیل واقع شدن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور از رشد و پیشرفت چشمگیری برخوردار شده و با ایجاد واحدهای متعدد صنعتی، کشاورزی و تولیدی میزان اشتغال آن نسبت به سایر مناطق استان از رشد فزاینده‌ای برخوردار شده ولی همچنان برخی از مشکلات برجای مانده از قبل موجب شده تا سرعت این رشد با کندی همراه شود.

طرح نیمه‌تمام مانده کمربندی جنوبی پاکدشت پس از ۱۴ سال انتظار، تکمیل بیمارستان زعیم و افزایش امکانات بیمارستان شهدای پاکدشت، تعیین تکلیف زمین‌های شرکت تعاونی پس از دو دهه و رفع مشکل کم‌آبی به ویژه در حوزه کشاورزی از جمله مشکلاتی است که مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت امید دارند با حضور رئیس جمهور این مشکلات برطرف شود.

پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha