قطعی دریافت شبکه های سیما در شهرستان صالح آباد خراسان رضوی ۶ ماهه شد

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری صالح آباد گفت: با گذشت ۶ ماه از عدم فعالیت فرستنده اصلی تلویزیونی در شهرستان مرزی صالح آباد، شبکه های سیما در بخش جنت آباد و قسمت عمده بخش مرکزی این شهرستان دریافت نمی شود.

محمد علیمردانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:شبکه های سیما در این مدت فقط از طریق سایت "درازاب" در ۳۰ کیلومتری شهر صالح آباد و از طریق فرستنده دیجیتال به صورت محدود و کم کیفیت دریافت می شده است.

وی با بیان این که شبکه های صدا و سیما به صورت آنالوگ نیز در منطقه قابل دریافت نیست افزود: پخش دیجیتال چند شبکه سیما از سایت تقویت شده درازاب به شکل ۲ ساعت صبح و سه ساعت عصر و فقط در قسمتهایی از بخش مرکزی و شهر صالح آباد قابل دریافت است.

سرپرست فرمانداری صالح آباد گفت: چون سایت و فرستنده اصلی تلویزیونی شهرستان در برابر سرقت تجهیزات مصون نبود صدا و سیما خدمات دهی در آن مرکز را متوقف کرده از این رو پخش شبکه های تلویزیونی در این شهرستان مختل شده است.

علیمردانی افزود: این سایت که به سایت "حسینی" معروف است در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز شهرستان و در مرتفع ترین منطقه بین تربت جام و صالح آباد واقع شده است که حتی ارتباط نیروهای مرزبانی نیز از طریق آن تامین می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بدون همکاری صدا و سیما امنیت سایت مخابراتی و تلویزیونی حسینی برقرار شده است و در مرحله بعد، برق آن تامین خواهد شد و سپس اپراتورهای تلفن همراه در این سایت مستقر می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha