جریان گاز ادارات دولتی پرمصرف کرمانشاه با حضور رسانه‌ها قطع می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: ادارات و موسسات دولتی که نسبت به صرفه جویی و مصرف بهینه گاز اقدام نکنند جریان گاز آنها با حضور اصحاب رسانه قطع خواهد شد.

ناصر حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از روز ۱۵ آبان ماه ورود به فصل سرما آغاز شده و شرکت گاز کرمانشاه در راستای وظایفی که دارد به صورت روزانه از طریق اکیپ هایی که تشکیل شده نسبت به پایش مصرف گاز در ادارات دولتی اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این امر امسال با حساسیت بالایی کنترل خواهد شد افزود: چنانچه در این بازدیدها مشاهده شود که اداره ای که دمای رفاه را راعایت نکرده و یا سیستم گرمایشی آنها پس از وقت اداری روشن مانده است در مرحله نخست تذکر داده خواهد شد و در مرحله بعد جریان گاز آن اداره به منظور اشاعه فرهنگ درست مصرف با دعوت از رسانه های گروهی و با حضور آنها قطع و مراتب به استانداری کرمانشاه اعلام خواهد شد.

جریان گاز ۱۵ اداره دولتی سال گذشته قطع شد

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال گذشته ۱۵ مورد قطع گاز را در ادارات و دستگاه دولتی به دلیل عدم رعایت مصرف بهینه داشتیم که امیدواریم این اتفاق امسال تکرار نشود.

حسینی تاکید کرد: شهروندان نیز می توانند برای آنکه در فصل سرما خدمات مطلوبتری به مشترکان به ویژه در بخش خانگی داشته باشیم در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت مصرف بهینه گاز، عدم رعایت دمای رفاه در اتاق و یا ساختمان و یا روشن ماندن موتورخانه ادارات دولتی خارج از وقت اداری که موجب به هدر رفتن گاز می شود مراتب را به شرکت گاز اطلاع دهند.

جریان گاز ادارات دولتی پرمصرف کرمانشاه با حضور رسانه‌ها قطع می‌شود

وی با بیان اینکه گاز امانت آیندگان است که در دست ما قرار دارد افزود: متاسفانه سرانه مصرف گاز در کشور بسیار بالاست و نیاز است تا با فرهنگ سازی نسبت به مصرف بهینه این نعمت خدادادی اقدام کرد.

روزانه ۱۳.۵ تا ۱۵ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می شود

حسینی گفت: رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری به صورت محدود در اتاق های فعال، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است.

حسینی یادآور شد: مصرف روزانه گاز در استان کرمانشاه ۱۳.۵ تا ۱۵ میلیون متر مکعب است که این میزان در فصل سرما به ۲ برابر هم افزایش پیدا می کند لذا نیاز است برای تامین پایدار جریان گاز اقدام به صرفه جویی و مصرف بهینه آن کرد.  

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: از استاندار کرمانشاه نیز درخواست می کنم تا شرکت گاز را به دلیل آنکه هم اینک ۷۰ درصد مصرف انرژی جامعه را گاز تشکیل می دهد به عنوان دبیر کارگروه انرژی استان تعیین کنند.

وی افزود: اعمال الگوهای رفتاری مشترکان به ویژه در بخش ادارات ضروری است و این عمل با دبیری کارگروه انرژی استان میسر خواهد بود.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون ۶۶۰ هزار و ۳۰۰ مشترک گاز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ مشترک در شهر کرمانشاه قرار دارند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha