ضریب نفوذ اینترنت در خراسان‌شمالی به ۱۳۸.۴۹ درصد رسید

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با اشاره به دارا بودن یک‌ میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت و سیار در استان، گفت: ضریب نفوذ اینترنت در خراسان شمالی طی یکسال گذشته به ۱۳۸.۴۹درصد رسید.

سیدعلی مرتضوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که پیش از این ضریب نفوذ اینترنت در خراسان شمالی ۱۰۷.۶۴درصد بوده است.

وی افزود: اینک استان با داران بودن یک‌میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت و سیار رتبه ۹ کشور را دارد.

مرتضوی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق روستایی خراسان شمالی، گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی از اولویت های دولت سیزدهم است و در همین راستا ۱۵ سایت جدید احداث و ۲۹ سایت موجود در مناطق روستایی استان ارتقاء یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی اضافه کرد: احداث سایت جدید و ارتقای سایت های موجود موجب دسترسی ۷۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر به اینترنت پرسرعت و پایدار تلفن همراه شد.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ارتباطات در سطح روستاها از محل اعتبارات این وزارتخانه موسوم به طرح خدمات عمومی اجباری در حال انجام است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و  ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha