نتیجه آزمایش آنفلوانزای ۴۲۰ نفر در خراسان رضوی مثبت شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون نتیجه آزمایش آنفلوانزای ۴۲۰ نفر از مبتلایان به مشکلات حاد تنفسی در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی مثبت شده است.

دکتر سید جواد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همزمان با فصول سرد سال تعداد مبتلایان به بیماری‌های ویروسی تنفسی افزایش می‌یابد، افزود:  تاکنون هزار و ۵۷۸ بیمار مبتلا به مشکلات حاد تنفسی در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بستری شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بیماران مبتلا به مشکلات حاد تنفسی مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا هستند، ادامه داد: از مجموع مبتلایان که آزمایش تشخیص آنفلوانزای آنها مثبت اعلام شده است، ۱۲۵ بیمار در رده سنی بالای ۶۵ سال، ۸۵ بیمار در گروه سنی ۵ تا ۱۴ سال و ۴۵ بیمار در رده سنی زیر یک سال بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس سامانه ثبت عفونت های حاد تنفسی برای امروز، پنجشنبه در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تعداد ۱۸ بیمار مبتلا به مشکلات شدید تنفسی بستری هستند که جواب تست آنفلوانزای همه این افراد منفی بوده است.

به گفته دکتر حسینی، هم اکنون موردی از بستری بیمار مبتلا به بیماری آنفلوانزا در بیمارستان‌های خراسان رضوی ثبت و گزارش نشده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۶ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha